U naftových motorů může být SCR systém pro řidiče velkým problémem.
Co je vlastně systém SCR a močovina AdBlue a k čemu jsou nutné?
Jde o zdánlivě jednoduchý chemický princip, který dokáže redukovat oxidy dusíku ve výfukových plynech. Před katalyzátor se vstříkne vhodná látka, což je AdBlue. Celý proces se jmenuje selektivní katalytická redukce, z čehož se také označuje celý systém zkratkou SCR, ale nakonec stejně většina lidí zná jen obchodní název - značku AdBlue.
Pozor, problém!
Ovšem problémem u moderních aut je, že bez AdBlue velmi často nejedou. Pokud ve vozidle dojde močovina AdBlue, auto může přejít do úsporného režimu a po vypnutí zapalování již nemusí nastartovat.
Lze to řešit?
Vstřikování močoviny je elektronicky řízeno. A jako takové jej lze v elektronice upravit tak, aby se automobil po vypotřebování močoviny nezastavil a mohl znovu nastartovat. Stejně lze upravit řídící jednotku, aby přemostila případné závady na systému SCR a umožnila jízdu i bez něj.
Jedná se o zásah do elektroniky vozu, který musí udělat odborník. Profesionální úpravce Quantum Tuning se zaměřuje na úpravy řídících jednotek nejen osobních, ale i nákladních a zemědělských strojů. Odborným zásahem lze v ECU systém deaktivovat. Pokud zákazník chce, je možné jej kdykoli znovu aktivovat a mít systém SCR opět plně funkční.
S deaktivovaným SCR systémem zůstává funkčnost motoru a všech dalších ústrojí nedotčena.
Quantum Tuning ČR nabízí také možnost koupě produktu Dojezdový SCR klíč
Po umístění hardwarového klíče do konektoru, je vozidlo plně funkční, není nikterak omezen výkon motoru a diagnostika nehlásí žádnou závadu SCR. Dojezdový klíč SCR nemá omezení pro ujetí počtu kilometrů, nicméně je určen zejména pro převoz vozidel a strojů do servisu.
Upozorňujeme:
V případě deaktivace systému SCR - AdBlue se vozidlo stává nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích.
Tato služba je nabízena výhradně pro sportovní účely nebo pro použití v zemích, které nevyžadují funkční systém AdBlue.