Domácí

Cestující čeká na železnicích obrovské zdržení. Dopravci obviňují Správu železnic

Kvůli obrovským zpožděním vlaků se v Česku rozhořela válka mezi dopravci a Správou železnic, která tratě spravuje. Právě ta má podle většiny dopravců na zpoždění vlaků největší podíl. Správce železniční sítě se ale brání tím, že tratě v České republice je nutné modernizovat.

Trpělivost s provozovatelem železniční sítě nedávno došla Českým drahám. Právě pracovníky Správy železnic označily za příčinu omezení svých spojů. "Dopravní závada u vlaku OS 5019 zapříčiněná zaměstnanci Správy železnic," uvedly České dráhy na twitteru.

"V případě zpoždění, mimořádnosti se snažíme uvádět co nejpřesněji důvody," uvedl tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Ve vlacích Českých drah jsou dokonce i letáky informující, že za zpoždění vlaků můžou práce na železnici.

"Přímo tam označují i Správu železnic," dodal redaktor webu Zdopravy.cz Jan Sůra. Správa železnic prý naplánovala mnoho oprav najednou a železniční síť často kolabuje. "Opravdu se sešlo několik projektů, které takto ovlivňují kapacitu na železnici, způsobuje to tato omezení," přidal tiskový mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.

Související obsah

"Z Prahy do Ostravy projíždí expresy několika místy, kde probíhají stavby, kde jsou jednokolejné úseky, třeba před Kolínem, další stavba je v Pardubicích. Směrem do Brna jsou tento rok takové rozsáhlé výluky, že celá dvoukolejná trať je uzavřená," dodal Šťáhlavský.

"Ta situace je extrémní poslední dva roky, protože Správa železnic poněkud nešťastně naplánovala více velkých výluk na hlavní železniční koridory, kde v případě nehody nebo mimořádné události neexistuje odklonová trasa," řekl Sůra.

Související obsah

To si cestující vyzkoušeli v praxi v uplynulém víkendu, kdy se trať z Čech na Moravu zastavila skoro na deset hodin. "Tolik výluk na jednom úseku je už opravdu hodně. Jediná objízdná trasa, když se něco stane, je také zatížena výlukovými činnostmi," uvedla manažerka mezinárodních projektů v RegioJetu Tereza Ptáčková.

"V současné době je ten souběh velký, to uznáváme. My musíme modernizovat síť, jinak by ty vlaky dále nemohly jezdit," prohlásil tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Kamenem úrazu české železniční sítě jsou podle odborníků i dopravců jednokolejné úseky, kterých je v tuzemsku daleko více než v zahraničí. Výluky navíc jejich počet znásobily.

pv, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz