Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Vaše téma

Generální ředitel ŘSD: Prioritou pro letošek jsou D3 a oprava D1

Zdroj: TV Nova

Hostem pořadu Vaše téma byl šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa. Moderátorce Marcele Škábové prozradil, které dopravní stavby jsou pro letošek pro silničáře prioritní.

Pro letošek jsou podle ředitele ŘSD Jana Kroupy prioritou stavba dálnice D3 z Prahy na jih Čech, rekonstrukce nejvytíženější české dálnice D1 a otevření posledního úseku dálnice D8 z Prahy do Ústí nad Labem a do Drážďan.

 

Pokud jde o hlavní tah z Prahy na jih Čech, ŘSD má pro řidiče dobré zprávy! Část stávající silnice I. třídy čeká zkapacitnění, konkrétně úsek Mirošovice - Benešov, kde ŘSD plánuje rozšíření na střídavý režim 2 + 1, který umožňuje bezpečné předjíždění. Tento úsek má podle Kroupy velkou výhodu také v tom, že všechny zbývající křižovatky je možné přestavět na bezpečné mimoúrovňové křižovatky.

 

Středočeský kraj navíc v aktualizovaných Zásadách územního rozvoje počítá s koridorem pro dálnici D3 mezi Pražským okruhem a stávajícím začátkem dálnice na 62. kilometru u středočeského Mezna. ŘSD tak může připravovat dokumentaci pro vydání územního rozhodnutí.

 

Navíc ŘSD staví dálnici z Veselí nad Lužnicí až ke krajskému městu a připravuje obchvat Českých Budějovic a prodloužení dálnice dále na jih k rakouským hranicím.

 

 

Kroupa se také vyjádřil k dlouhodobému omezení na dálnici D3 u Tábora. "Jsou tam dva problémy. Jedním je most Měšice, kde probíhá zakládání a od května bude v realizaci. A tím druhým problémem je kauza bratrů Bratránkových," řekl Kroupa. Bratři Petr a Pavel Bratránkovi měli na obchvatu Tábora, ze kterého se stala část dálnice D3, motocentrum. Sjezd k benzínce a jejich podniku ale neodpovídal parametrům a ŘSD ho chce zrušit. Benzínka už byla zrušena, stejný osud by patrně postihl i motocentrum, ŘSD se ale s majiteli zatím nedohodlo na výkupu. Teď se možná objevilo jiné řešení.

 

"ŘSD nechce přistoupit na výkupy v řádech desítek milionů korun. Je to teď u Ústavního soudu. ŘSD požádalo o připojení motocentra zezadu. Tím by se napojil motorest a pak by ho už ŘSD nemuselo vykupovat a mohlo uzavřít sjezd z dálnice," řekl Kroupa.

 

"Vlajkovou lodí nadále zůstává modernizace dálnice D1," uvedl Jan Kroupa v pořadu Vaše téma. Divákům také vysvětlil, jak ŘSD připravovalo dopravní omezení a proč někdy naštvaní motoristé projíždějí úseky s omezením, kde ale nikdo nepracuje. "Mnohdy třeba pracují pod dálničním mostem. To z auta nemáme šanci poznat," vysvětluje Kroupa.

 

 

Momentálně probíhá také výstavba jednoho z posledních chybějících úseků dálnice z Prahy do Brna a Ostravy, tedy úseku mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Výstavbu posledních chybějících úseků ŘSD připravuje.

 

Vedle výstavby dálnic a silnic I. třídy ŘSD letos spustilo nový pilotní projekt, asistenční službu na kterou se mohou obracet řidiči, kteří se na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem dostanou do potíží. ŘSD se inspirovalo od slovenských kolegů. Pokud se řidič dostane do problémů, může se na čísle 800 280 281 spojit zdarma s call centrem, kde mu poradí odborník, který k němu vyšle asistenční vůz. Služba je pro řidiče zdarma.

 

 

A kdy bychom mohli v České republice mít hotovou dálniční síť? "Je to dáno dopravní strategií ministerstva dopravy. Tu dlouhodobou strategii bychom měli naplnit do roku 2030. Neustále ale musíme reagovat na potřeby obyvatel a případně plány měnit, takže práce na budování infrastruktury neskončí nikdy," dodal Kroupa.

 

Jak je on sám spokojen se stavem a kvalitou českých dálnic? "Kdybych z pozice generálního ředitele řekl, že jsem spokojen, vypadalo by to, že tam nemám co dělat. ŘSD nebude nikdy úplně spokojeno a vždycky se bude snažit, aby ty dálnice byly co nejlepší," slíbil v pořadu Vaše téma generální ředitel Jan Kroupa.

TN.cz