Stížnosti zákazníků

Vodafone měl přetíženou síť. Problém vyřešil až během hodin

Rozzuřený muž s mobilem
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto
Eva Pavelková
Eva Pavelková
16.3. 2020 11:24
Téma:

Mobilní operátor Vodafone nestíhal nápor hovorů, především z a do jiných sítí. Jiní operátoři potíže neměli. Vodafone ale uvedl, že problém řešil právě ve spolupráci s dalšími společnostmi.

 "S ohledem na aktuálně velmi vysoký provoz v mobilních sítích může docházet k potížím s propojováním hovorů, a to zejména při volání mezi sítěmi," informoval Vodafone krátce po 11. dopoledne na twitteru. Lidé si ale na přetíženost sítě stěžovali už od brzkého rána.

 

"Od dnešního rána nelze volat mimo Vodafone. Hovor se nevytočí a okamžitě se končí," napsala na facebookový profil společnosti Alžběta. "Vypadává síť anebo není vůbec, nelze volat," přidala se Aneta. Problémy hlásili klienti z Prahy, ale také třeba ze Šluknovského výběžku.

 

Podle Vodafone zaznamenali velmi vysoký provoz ve svých sítích všichni mobilní operátoři. "Spolu s ostatními mobilními operátory se snažíme situaci co nejdříve vyřešit," ujistil Vodafone na twitteru.

 

 

Lidé si pod příspěvkem na sociálních sítích stěžovali, že se nemohou dovolat blízkým nebo lékařům. "Člověk potřebuje obvolat doktory, už kvůli dětem. A nikam se nedovolá, tak Vám pěkně děkujeme za přidělání starostí," uvedla Baru. "Od včera nevím, kde je můj 18letý syn, protože je offline a z Vodafone se mu dovolat nemůžu. (...) Coby jedincům v nucené karanténě nám mají volat z hygienické stanice kvůli testům," dodala Zorka.

 

Podle mluvčího společnosti Ondřeje Luštince Vodafone evidoval "násobný počet volání v síti, navíc významně navýšený o volání na linku 1212". "Tak obrovský provoz naráží na úzká místa, kterými jsou propojení s ostatními operátory. Volání v rámci Vodafonu funguje bez problémů," sdělil mluvčí.

 

 

 

Společnost O2 podle mluvčí Lucie Jungmannové žádné výpadky sítě neregistruje. "Přestože jsme v uplynulých dnech zaznamenali zvýšený provoz v mobilní i fixní síti. Ten však nemá vliv na funkčnost našich služeb," informovala.

 

Ani zákazníci operátora T-Mobile žádné potíže nemají. "Dopoledne se výrazně zvedl hlasový provoz v mobilní síti a v době od 9 do 11 hodin jsme zaznamenali kapacitní problémy, ale teď už je to v pořádku. Zároveň jsme zaznamenali nedostatečnou kapacitu pro propojování hovorů do a ze sítě Vodafonu. Na navýšení kapacity obě strany intenzivně pracují," potvrdil mluvčí T-Mobile Jiří Janeček.

 

Vodafone nakonec provoz sítě obnovil během několika hodin.

TN.cz