Hodně netradiční situace se stala během utkání skupiny B na mistrovství světa v hokeji. V české skupině vstřelil branku jeden z čárových rozhodčích, nakonec ale po diskuzi s videorozhodčím nebyl gól norského útočníka Hagy uznán. Podle pravidel IIHF bylo ale rozhodnuto správně.
Naštěstí pro reprezentanty Norska o nic nešlo. V ten moment prohrávali 1:6, takže vstřelená branka by pouze korigovala debakl. Michael Haga nahazoval kotouč podél mantinelu, ale ten trefil brusli rozhodčího a dostal se do branky. Brankář Hellberg neměl jedinou šanci zareagovat.
Podle pravidel Mezinárodní federace ledního hokeje (IIHF) se ale rozhodlo správně. Přesto sudí šli k videu a celou situaci společně komunikovali. Pod hlavičkou IIHF nemůže být uznána branka, která se od rozhodčího odrazí přímo do branky. Je to stejná situace jako při úmyslném kopnutí.
Rozhodčí jsou "chránění" v dalších situacích. Hra se totiž nepřerušuje v době, kdy se sudí dotkne puku kdekoliv na hřišti. Dotek od muže v pruhovaném neruší ani zakázané uvolnění. Jediným nedovoleným dotekem je tak situace, kdy puk skončí po odrazu od těla sudího v brance.
Podívejte se na branku čárového rozhodčího:
Ref assist?
— IIHF (@IIHFHockey) May 22, 2022
The puck goes off the referee, into Sweden's net and is deemed a no-goal after review #SWENOR #IIHFWorlds pic.twitter.com/jyGEAtd5Rc
Neuznaný gól by případně nic nezměnil. Švédsko nakonec vyhrálo 7:1 a přidalo pátou výhru v základní skupině. Aktuálně je na druhém místě, zaútočit může i na to první, ale to by muselo počítat se ztrátou Finska v úterním utkání s českou reprezentací. Norové skončí nejlépe šestí ve skupině.
Tento fotbalový rozhodčí naopak gólu svým tělem zabránil: