Celou řadu novinek v oblasti zdokonalování vozů představily stáje Formule 1 při testování v Barceloně, kde se už o víkendu pojede další velká cena. Důraz konstruktéři kladli především na aerodynamiku.
Aerodynamika především
Jak jsme již informovali, největší pozdvižení vzbudila nová konstrukce předního přítlačného křídla z dílny kostruktérů McLarenu. "Chtěli bychom novinku představit v závodě už při velké ceně Barcelony," přiznal už minulý týden šéf operátorů McLarenu Martin Whitmarsh.
Nezahálali však ani jinde. Zatím poslední vylepšení předvedla Honda. I její konstruktéři experimentovali s předním přítlačným křídlem, které opatřili speciální nástavbou připomínající sloní uši.
Právě tato novinka by podle serveru formule.cz měla vyřešit současné problémy monopostu RA107, jejichž zdroj inženýři lokalizovali právě v oblasti přední nápravy. "Pracujeme na zlepšení aerodynamiky vozu tak, abychom byli co nejlépe připraveni na první evropskou velkou cenu v Barcelově. Děláme sice malé kroky, ale stále jdeme vpřed," prohlásil na oficiální webu týmu Hondy šéf techniků Shuhei Nakamoto.
Zeměkoule zatím nezabírá
Honda sice měla před sezonou velké plány, zatím se ale krčí spíše v poli poražených. Nepomáhá ani revoluční zevnějšek vozů, na jejichž kokpitech veškeré reklamy nahradil motiv znázorňující zeměkouli.
Jenson Button ani Rubens Barichello také zatím nedělají své stáji velkou radost, v prvních třech závodech totiž ani jeden z nich nezískal pro Hondu ani bod.