Zpravodajství

Češi Evropě nevoní. Spotřebují jen jeden deodorant za půl roku!

S nastupujícími teplými dny se tento fakt projeví ještě zřetelněji a „smradlavěji“. Češi nemají návyk používat deodorant jako součást každodenní hygieny.V porovnání s vyspělými státy patří Češi v používání deodorantů až na samé dno. Necelá polovina českých mužů deodorant dokonce nepoužívá vůbec.

Spotřeba deodorantů v České republice se řadí mezi ty vůbec nejnižší v Evropě. Ve Velké Británii se spotřebuje v průměru 5,6 deodorantů na osobu za rok, zatímco v České republice jsou to ročně jen necelé 2 deodoranty. Méně už jich vypotřebují jen Rumuni a Rusové. Průměrný Rus si za rok koupí jen 0,7 deodorantu. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti Unilever, v jeho výrobním portfoliu najdete právě i tyto „omezovače tělesného pachu“.

Deodoranty jsou látky, které se aplikují na tělo, zvláště do podpaží, hlavně k omezení tělesného pachu způsobovaného bakteriálním rozkladem potu. V České republice se hlásí k používání deodorantu 49 % mužů a 71 % žen, naši němečtí sousedé jsou na tom ale o poznání lépe, pravidelně používá deodorant 71 % mužů a 85 % žen. Nejlépe jsou na tom v rámci Evropy Britové, deodorant používá 79 % britských mužů a 89 % žen.

ČTĚTE TAKÉ:

Češi jsou v počítačích zaostalí, tvrdí evropský průzkum. Souhlasíte?

„Češi jsou zvyklí používat deodoranty jen příležitostně. Spíše než jako součást pravidelné hygieny je využíván jako parfém. Dokládá to i fakt, že ve většině českých domácností nemá deodorant své místo v koupelně se zbytkem každodenních hygienických potřeb, ale najdeme ho často v obývácích či ložnicích,“ uvádí Jaroslav Cír zakladatel, výzkumné společnosti Perfect Crowd.

Zajímavý výzkum realizovali vědci na fakultě biologie univerzity v Liverpoolu ve Velké Británii ve spolupráci s AXE a jeho výsledky uveřejnili v odborném magazínu International Journal of Cosmetic Science. Provedli slepé testování, při němž zkoumali vliv užívání deodorantů na lidské chování a sebedůvěru.

Výsledky experimentu prokázaly významný vliv tělesného pachu na sebedůvěru testovaných jedinců již 15 minut po prvním použití. S testovanými muži byla po dvou dnech používání natočena krátká videa, v nichž se měli vžít do role, kdy se představují atraktivní ženě. Přestože ženy mezi skupinami nevypozorovaly rozdíly v atraktivitě jejich členů na základě fotografií, ty samé ženy při zhlédnutí videí s testovanými muži uváděly skupinu, která používala aktivní sprej jako atraktivnější.

Výzkumy dále ukazují, že pach ovlivňuje lidské chování více, než si mnozí z nás mysleli. Už od útlého věku identifikují děti po čichu matku, čichový aparát pomáhá při vytváření prvních vazeb u prepubertálních dětí a svou roli hraje i při reprodukčním chováním v pozdějším věku. Pach lidského těla podává informace o ovulačním cyklu, dominanci či genetické spřízněnosti jedinců.

Kromě vlivu na samotné uživatele parfémů, ovlivňuje jejich využívání skrze nositele i jeho okolí. Zvláště silný vliv pak má na vztahy, sexuální přitažlivost a významně působí při pracovních pohovorech.
 

Oficiální zdroj / pel
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz