Domácí

Brzy začnou platit nové jízdní řády, ČD chystají řadu změn! PŘEHLED

Brzy začnou platit nové jízdní řády, ČD chystají řadu změn! PŘEHLED
Zdroj: Profimedia

Už od neděle začnou platit nové jízdný řády Českých drah pro rok 2021, společnost zveřejnila seznam menších i větších změn ve všech krajích. V některých dojde k posílení dopravy, jinde se počítá s výlukami, kvůli kterým dojde k výrazným změnám i zavedení náhradní autobusové dopravy. Některé vozy také čeká výrazná modernizace. V některých krajích stále platí bezpečnostní opatření, kvůli kterým jsou určité spoje omezeny.

Změny v jízdních řádech České dráhy (ČD) oznámily ve všech krajích. Nové jízdní řády pro rok 2021 začnou platit od neděle 13. prosince, řídit se podle nich budou moci lidé většinou až do 11. prosince 2021.

Už začátkem prosince společnost ČD informovala o změnách v dálkové dopravě. V té dojde jen k menším úpravám, většina spojů zůstává beze změn. Dráhy upravují zejména nabídku vlaků do Polska. Přibude nový přímý spoj z Bohumína do polského Lublinu a vlaky EC Cracovia Praha – Krakov budou nově prodloužené až do Přemyšle nedaleko polsko-ukrajinské hranice.

"V novém jízdním řádu denně zajistíme v průměru zhruba 6 900 vlaků. V dálkové dopravě pojede téměř 500 spojů, které každý den ujedou přibližně 106 tisíc kilometrů. To je podobná vzdálenost, jako kdyby dvaapůlkrát každý den objely Zemi podél rovníku. U této statistiky uvažujeme tzv. plný jízdní řád, zahrnuje tedy veškeré spoje, které pojedou po uvolnění všech omezení spojených s epidemií COVID-19," sdělil Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod.

Související obsah

"Vzhledem k tomu, že stále platí některá omezení proti šíření koronaviru, na vybraných vnitrostátních i mezistátních linkách budou některé spoje omezené i ve druhé polovině prosince. Detaily k obnovování provozu budeme podobně jako v předchozích týdnech průběžně upřesňovat podle vývoje situace," doplnil Ješeta.

V souvislosti s epidemickou situací a nižší mobilitou obyvatel bude většina omezení dálkových vlaků ČD, která začala platit během podzimu, pokračovat i po změně jízdního řádu 13. prosince 2020, a to do odvolání.

Na hlavní změny v jízdních řádech v Plzeňském kraji se můžete podívat na další stránce.

V neděli začne na železnici platit nový jízdní řád. V Plzeňském kraji zůstává rozsah objednané dopravy na stejné úrovni ze 14. června 2020, kdy došlo v souvislosti s epidemií covid-19 k mírnému omezení spojů. S větší úpravou se počítá v polovině příštího roku, kdy bude zahájen provoz spěšných vlaků mezi Plzní, Chebem a Karlovými Vary.

V Plzeňském kraji zajistí ČD v příštím roce průměrně 448 regionálních vlaků denně. V pracovní dny pojede 494 spojů, o sobotách a nedělích bude v provozu 334 vlaků. Za celý rok zajistí celkově 5,494 mil. vlakokilometrů.

"Významná změna je plánována na polovinu příštího roku, kdy bude spuštěna nová linka spěšných vlaků mezi Plzní, Mariánskými Lázněmi, Chebem a Karlovými Vary,“ potvrdil Vladimír Kostelný, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Plzni.

Související obsah

V souvislosti se zavedením linky bude vydán nový jízdní řád. "Spěšné vlaky na této lince budou jezdit ve dvouhodinovém intervalu a nabídnou komfortní cestování novými elektrickými jednotkami RegioPanter mezi významnými městy Plzeňského a Karlovarského kraje," doplnil Kostelný.

ČD chystá i menší změny. Detailní přehled všech změn najdete na portálu ČD.

Nejvýznamnější změny v jízdních řádech ČD v Karlovarském kraji najdete na další straně.

Také v Karlovarském kraji dochází ke změnám v jízdních řádech. Rozsah dopravy zůstane na stejné úrovni, jako je nyní, k větším úpravám dojde v polovině příštího roku, kdy bude zavedena linka mezi Karlovými Vary, Chebem, Mariánskými Lázněmi a Plzní.

Kromě minutových posunů k žádným významnějším změnám v regionální dopravě v Karlovarském kraji se zavedením nových jízdních řádů nedochází. V pracovní dny bude v regionu vypraveno 259 regionálních vlaků, o sobotách, nedělích a svátcích pojede 210 spojů denně.

K zásadní změně dojde až se zavedením společné linky spěšných vlaků Karlovarského a Plzeňského kraje. "Spěšné vlaky na této lince budou jezdit ve dvouhodinovém intervalu a nabídnou komfortní cestování novými elektrickými jednotkami RegioPanter mezi významnými městy Karlovarského a Plzeňského kraje. Tyto zcela nové jednotky částečně nahradí moderní motorové soupravy RegioShark, které budou více využity na neelektrifikovaných tratích v regionu," uvedl ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Karlových Varech Vladimír Omelka.

Související obsah

S omezeními je v Karlovarském kraji potřeba počítat na trati z Karlových Varů směrem do Chomutova. Výluka v úseku Dalovice – Hájek, která měla původně končit koncem letošního října a byla prodloužena do konce platnosti jízdního řádu 2020, je podle aktuálních informací Správy železnic plánována až do 12. února 2021.

Chystají se i menší změny. Detailní přehled všech změn najdete na portálu ČD.

Jaké změny ČD chystají ve Zlínském kraji, najdete na další stránce.

K hlavním změnám ve Zlínském kraji bude patřit zpravidelnění dopravy. Týkat se to bude četnosti i datumových omezení spojů. Čipové karty k zakupování jízdenek v rámci tarifu Integrované dopravy Zlínského kraje zatím spuštěné nebudou.

ČD budou ve Zlínském kraji zajišťovat v průměru 333 vlaků denně. V pracovní dny jich pojede průměrně 344, o víkendech 304. V příštím roce spoje zajištěné ČD v regionu ujedou celkem 2,66 mil. vlakokilometrů.

Zpravidelnění linek se týká osobních vlaků Os 13215 z Valašského Meziříčí (odj. ve 13:52) do Rožnova p. R. (příj. ve 14:13) a Os 13214 z Rožnova p. R. (odj. ve 14:36) zpět do Valašského Meziříčí (příj. ve 14:56), které dosud jezdily jen o nedělích a svátcích. Spoje budou nově zajištěny každý den. Zrušen naopak bude vlak Os 14252  ze stanice Zlín střed (odj. v 6:17) do Otrokovic (příj. V 6:33).

Související obsah

Od 1. ledna příštího roku měly být zavedeny čipové karty k zakupování jízdenek v rámci tarifu Integrované dopravy Zlínského kraje. Ty ale zatím spuštěny nebudou. Odbavení cestujících bude do odvolání probíhat beze změn.

Dráhy chystají i menší změny. Detailní přehled všech změn najdete na portálu ČD.

Změny v Jihomoravském kraji najdete na další straně.

Na území Jihomoravského kraje chystají ČD nový spoj z Brna do Hustopečí u Brna, s tím souvisí i úprava konceptu dopravy směrem do Břeclavi. Současně také vzroste počet regionálních vlaků mezi Břeclaví a Vídní.

"Hlavní novinkou v jízdním řádu 2021 bude zavedení nových přímých osobních vlaků z Brna do Hustopečí u Brna. Umožní to dokončení elektrizace regionální tratě ze Šakvic do Hustopečí. Osobní vlaky z Brna budou jezdit střídavě do Židlochovic a do Hustopečí. Nové spojení moravské metropole s Hustopečemi bude velice husté, ve špičce pracovních dnů tu pojedou vlaky po 30 minutách, mimo špičku a o víkendech pak každou hodinu," sdělil Jiří Sysel, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Brně.

Kvůli nové lince dojde k upravení dopravního konceptu mezi Brnem a Břeclaví. "Z hlediska vývoje železniční dopravy jako takové lze tuto změnu považovat za významný milník, neboť po více jak 180 letech de facto znamená ukončení vozby přímých osobních vlaků mezi Brnem a Břeclaví," doplnil Sysel.

Související obsah

Cestující ze stanic mezi Šakvicemi a Břeclaví o spojení s Brnem nepřijdou. Zavedena bude nová linka S51. Ta bude v Šakvicích navazovat na osobní vlaky linky S3 z Brna do Hustopečí a na rychlíky R13 Moravan. Rychlé spojení Brna a Břeclavi bude stejně jako doposud zajištěno dostatečnou nabídkou dálkových vlaků kategorií railjet, EuroCity a rychlík a také spěšných vlaků.

V Jihomoravském kraji dojde také k menším změnám. Detailní přehled najdete na portálu ČD.

Jaké změny chystají ČD v Kraji Vysočina, se dočtete na další stránce.

Na provozovaných tratích v Kraji Vysočina se jízdní řády téměř nemění, se změnami je ale nutné počítat na trati 240 mezi Jihlavou, Třebíčí, Náměstím nad Oslavou a Brnem. V úseku mezi Horní Cerekví a Jindřichovým Hradcem budou zajišťovány pouze vlaky dálkové dopravy.

V Kraji Vysočina ČD vypraví průměrně 405 vlaků v pracovní dny a 286 vlaků v těch ostatních. V celoročním průměru jde o 371 spojů denně. Na většině spojů nedochází k výrazným změnám. Výjimkou je trať 240. Z důvodu pokračování dlouhodobé výluky jedné z traťových kolejí v úseku Brno – Střelice, kde má proběhnout rekonstrukce elektrizace tratě, bude pro tuto trať od 13. prosince 2020 vydán výlukový jízdní řád. Tato výluka bude mít významný dopad především na osobní vlaky v úseku Brno – Zastávka u Brna.

Po ukončení výluky Brno – Střelice bude zaveden jízdní řád vlaků jedoucích opět již z Brna. Bude obsahovat větší množství změn časových poloh vlaků.

Na trati dochází k řadě změn. K významnějším bude patřit odstranění přestupu u celkem 12 spojů v Náměšti nad Oslavou a nahrazení přestupem zpravidla v Třebíči, jako místem s vyšším zlomem frekvence cestujících. Mezi Třebíčí a Náměští nad Oslavou také nově pojede vlak s odjezdem v 18:35 z Třebíče. ČD doporučují cestujícím, aby těmto změnám věnovali zvýšenou pozornost.

Na trati 225 v úseku Jindřichův Hradec – Počátky-Žirovnice bude zrušena osobní regionální doprava (úsek je v objednávce Jihočeského kraje). Spojení do stanic Počátky-Žirovnice a Horní Cerekev i nadále zajišťují rychlíky linky R11.

Související obsah

Od 13. prosince dojde k rozšíření IDS VDV. Nově budou do tohoto integrovaného dopravního systému zařazeny zastávky Vítanov a Hlinsko v Čechách na trati 238.

V Kraji Vysočina bude zároveň ukončena většina omezení přijatých během podzimu v souvislosti s šířením epidemie covid-19.

V Kraji Vysočina dojde i k menším změnám, detailní přehled najdete na portálu ČD.

Jaké změny chystá ČD v Pardubickém kraji, se dočtete na další stránce.

Objednaná doprava v Pardubickém kraji zůstane na současné úrovni. K největším novinkám patří rozšíření provozu vlaků v úsecích Choceň – Týniště nad Orlicí a Letohrad- Doublevy nad Orlicí a také osobních vlaků mezi Českou Třebovou a Březovou nad Svitavou. Provoz vlaků v průběhu roku 2021 ovlivní stavební práce Správy železnic a na řadě tratí v Pardubickém kraji proto pojedou vlaky podle výlukových jízdních řádů.

Správa železnic zahájila modernizaci uzlu Pardubice. Během zimy pak má být zahájena přestavba úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a nejspíše na jaře 2021 začnou práce na zdvojkolejnění úseku Pardubice – Stéblová.

Právě kvůli tomu dojde k významným změnám v jízdních řádech, zavedeny budou dlouhodobé výluky, místy bude muset jezdit náhradní autobusová doprava. Předběžně od dubna či května 2021 se pak předpokládá mimořádná změna jízdního řádu na hlavní trati Praha – Pardubice – Česká Třebová – Olomouc / Brno, která se dotkne i regionální dopravy. Od června do listopadu by pak měla probíhat dlouhodobá nepřetržitá výluka mezi hlavním a rosickým nádražím v Pardubicích a mezi Pardubicemi a Chrudimí.

Související obsah

V průběhu jara příštího roku by v rámci IREDO měly být obnoveny papírové přestupní jízdenky, které umožní přestupovat mezi jednotlivými vlakovými dopravci a později i autobusovými dopravci.

Hlavní změny v regionální dopravě ČD v Pardubickém kraji:

- rozšíření dopravy mezi Chocní a Týništěm nad Orlicí v Královéhradeckém kraji

- navýšení počtu spěšných vlaků mezi Letohradem a Doudlebami nad Orlicí v Královéhradeckém kraji o jeden pár

- změny časových poloh některých posilových vlaků mezi Pardubicemi a Hradcem Králové

- navýšení počtu vlaků mezi Českou Třebovou a Březovou nad Svitavou

- změna konceptu dopravy o víkendu na trati 017 mezi Českou, Moravskou Třebovou a Dzbelem v Olomouckém kraji

Pardubický kraj čekají i menší změny, detailní přehled všech změn najdete na portálu ČD.

Změny, které ČD chystají v Královéhradeckém kraji, najdete na další straně.

K nejvýraznějším úpravám v Královéhradeckém kraji v regionální dopravě patří doplnění spěšných vlaků Hradec Králové – Letohrad o jeden pár, dále změna koncepce víkendové dopravy mezi Hradcem Králové, Týništěm nad Orlicí a Chocní a také posílení dopravy z Náchodska do Chocně s přípoji na koridorové rychlíky. Správa železnic plánuje také řadu výluk, které ovlivní provoz vlaků.

Rozsáhlé výluky jsou plánované na trati 031 v souvislosti s výstavbou druhé vlakové koleje v úseku Stéblová – Pardubice-Rosice n. L., jejíž součástí je i modernizace pardubického hlavního nádraží.

Všechny dálkové i regionální vlaky ČD můžou používat také zákazníci integrovaných dopravních systémů VYDIS a IREDO.

Související obsah

Celkem bude v Královéhradeckém kraji v příštím roce zavedeno 698 tras regionálních vlaků. V pracovní den bude vypraveno 624 vlaků, v sobotu 487 a v neděli 491. Dále na území kraje denně pojede 32 dálkových vlaků na lince R 10 Praha – Hradec Králové – Trutnov.

Hlavní změny v regionální dopravě ČD v Královéhradeckém kraji:

- doplnění spěšných vlaků Hradec Králové – Letohrad o jeden pár

- změna koncepce víkendové dopravy mezi Hradcem Králové, Týništěm n. O. a Chocní

- posílení rychlé dopravy z Náchodska do Chocně s přípoji na koridorové rychlíky

Dráhy chystají i menší změny, detailní přehled najdete na portálu ČD.

Jaké změny čekají na cestující v Olomouckém kraji, se dočtete na další stránce.

V Olomouckém kraji patří k hlavním novinkám úprava dopravního konceptu v úseku mezi Petrovem nad Desnou a Sobotínem, kde nově pojedou vlaky o víkendech po celý rok. Ve druhé polovině roku pak budou postupně nasazovány do provozu po celém Olomouckém kraji kompletně modernizované motorové jednotky řady 646 od Stadleru.

"Největší změnou od 13. prosince bude rozšíření provozu v úseku mezi Petrovem a Sobotínem. Dosud tu vlaky jezdily o sobotách, nedělích a svátcích jen o letních prázdninách, nově tu budou naše vlaky jezdit o víkendech a svátcích celoročně,“ vysvětlila Hana Motyková, ředitelka Regionálního obchodního centra Českých drah v Olomouci.

Lidé v Olomouckém kraji se mohou těšit na kompletně modernizované soupravy řady 646 od Stadleru, které chtějí ČD zapojit ve druhé polovině roku. "Nasazovat je budeme na tratích z Olomouce do Drahanovic a Moravského Berouna, ze Šumperku do Jeseníku a z Lipové Lázní do Javorníku ve Slezsku," dodala Motyková.

Na cestující v Olomouckém kraji ale bude i příští rok čekat řada omezení kvůli rozsáhlým stavebním činnostem. Týká se to zejména úseku Olomouc hl.n. – Uničov, kde budou pokračovat stavební práce na kompletní modernizaci a elektrifikaci tratě, a také v úseku Olomouc hl.n. – Přerov – Hranice na Moravě z důvodu pokračující stavební činnosti v Dluhonicích a přilehlých úsecích.

I Olomoucký kraj čekají menší změny, detailní přehled najdete na portálu ČD.

Na další stránce najdete seznam změn, které se v příštím roce dotknou cestujících v Moravskoslezském kraji.

Velké změny čekají s novými jízdními řády na cestující v Moravskoslezském kraji. Jednou ze změn je například ranní odjezd vlaků z Frýdku-Místku, Havířova a Opavy do Ostravy, nově spoje vyrazí asi o půl hodiny později, poslední vlaky v opačném směru z Ostravy budou naopak večer vyjíždět o 20 až 30 minut dříve. Výraznou proměnou během příštího roku projde doprava na lince z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm, kde České dráhy postupně nasadí pět zcela nových souprav typu push-pull.

"Od prosincové změny jízdního řádu dochází na základě požadavků objednatele regionální dopravy jen k drobným změnám u časů odjezdů časně ranních a pozdně večerních vlaků na třech hlavních trasách v Moravskoslezském kraji," potvrdila Kateřina Divišová, ředitelka Regionálního obchodního centra Českých drah v Ostravě.

Související obsah

Vozový park v Moravskoslezském kraji čeká modernizace. "K podstatnému vylepšení pak dojde v průběhu příštího roku, kdy postupně nasadíme do provozu na trati z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm celkem pět zcela nových patrových souprav push-pull, které budou vozit modernizované lokomotivy řady 750.7," dodala Divišová.

Přehled hlavních změn:

- Osobní vlak, který dosud jezdil z Frýdku-Místku ve 3:32 do Ostravy hl.n., bude nově odjíždět z Frýdku-Místku až ve 4:00.

- Spoj se současným odjezdem z Opavy východu do Ostravy hl.n. ve 3:30 nově pojede z Opavy až ve 4:04.

- Osobní vlak, který dosud odjížděl z Havířova do Ostravy-Svinova ve 3:39, bude nově odjíždět až v 4:06 a v pracovní dny bude pokračovat přímo až do stanice Opava východ.

- Osobní vlak, který dosud jezdil z Ostravy hl.n. do Frýdlantu n. O. ve 23:55, bude nově odjíždět z Ostravy hl.n. už ve 23:22 a ve Frýdku-Místku bude potřeba přestoupit.

- Vlak, který dosud jezdil z Ostravy hl.n. do Opavy východu ve 23:56, bude nově odjíždět už ve 23:35.

- Spoj, který dosud odjížděl z Ostravy-Svinova do Havířova ve 23:55, bude nově odjíždět už ve 23:22.

- Během vánočního, silvestrovského a novoročního provozu bude na linkách v celém kraji mírně navýšen počet spojů.

Dráhy chystají i menší změny, detailní přehled najdete na portálu ČD.

Jaké změny čekají na cestující v Libereckém kraji, najdete na další stránce.

V Libereckém kraji oproti současnému stavu rozsah regionální dopravy mírně vzroste. K hlavním novinkám patří zavedení čtyř nových párů vlaků v úseku Česká Lípa střelnice – Doksy o víkendech a svátcích během letních prázdnin a dvou dalších nových párů vlaků mezi Turnovem a Rovenskem pod Troskami o sobotách v letní sezóně.

V pracovní den pojede v Libereckém kraji 386 regionálních vlaků ČD, o víkendech pak 335 spojů. Regionální vlaky ČD objednané Libereckým krajem ujedou v období platnosti jízdního řádu 2021 celkem 2,978 milionů vlakokilometrů, z toho 1,497 mil. odjezdí vlaky na Jizerskohorské železnici.


Související obsah

Hlavní změny v regionální dopravě ČD v Libereckém kraji:

- V sobotu v letní sezoně pojedou dva nové páry osobních vlaků z Turnova do Rovenska pod Troskami a zpět. Z Turnova do Rovenska budou odjíždět ve 12:32 a 14:32, zpět z Rovenska do Turnova pak ve 12:56 a 14:56.

- O letních prázdninách v sobotu, neděli a svátky pojedou čtyři nové páry vlaků z České Lípy střelnice do Doks a zpět. Z České Lípy střelnice budou odjíždět v 8:50, 10:36, 14:21 a 16:21, zpět z Doks se budou vracet v 9:56, 13:56, 15:56 a 17:56.

V Libereckém kraji dojde i k menším změnám, detailní přehled všech změn najdete na portálu ČD.

Na další stránce najdete největší změny v regionální dopravě ČD v Praze a Středočeském kraji.

Změny v jízdních řádech pro příští rok chystají ČD také ve Středočeském kraji a Praze. K hlavním novinkám bude patřit změna trasování vlaků v úseku Praha-Vršovice – Praha- Hostivař přes novou zastávku Praha-Eden a rozšíření provozu na trati Zadní Třebaň – Lochovice.

Vlaky v objednávce hlavního města Prahy ujedou příští rok méně vlakokilometrů, ve Středočeském kraji se naopak počítá s nárůstem. Pokles v Praze je vyvolán otevřením Negrelliho viaduktu, vlaky podle starého řádu jezdily objížďkou, také je to dáno tím, že je nová trať přes Eden kratší. Nárůst ve Středočeském kraji pak souvisí se zrušením některých prázdninových omezení, s posílením provozu na trati 172 a dalšími drobnými úpravami.

ČD s novými jízdními řády opouští starou trať včetně zastávky Praha-Strašnice. Vlaky pojedou po nové trati 221 přes zastávku Praha-Eden. Očekává se také otevření zastávky Praha-Zahradní město o letních prázdninách v roce 2021.

Na trati 172 Zadní Třebaň – Lochovice se v odpolední špičce počítá s posílením. Zaveden bude hodinový interval na celé trati, v pátek dojde k prodloužení vlaků z Lítně až do Lochovic.

S novými jízdními řády budou ve špičce pracovních dnů prodlouženy spoje S7 Beroun – Praha hlavní nádraží. Nově pojedou vlaky až do Českého Brodu a zpět.

Související obsah

Hlavní změny v regionální dopravě ČD v Praze a Středočeském kraji:

- Zahájení provozu na nové trati 221 v oblasti Vršovic, Strašnic, Zahradního Města

- Rozšíření provozu v odpolední špičce na trati 172 Zadní Třebaň – Lochovice

- Prodloužení spojů linky S7 Beroun – Praha hl.n. ve špičce pracovních dnů znovu až do Českého Brodu

Dráhy chystají i celou řadu menších změn. Kompletní seznam najdete na portálu ČD.


Na další straně najdete přehled nejvýznamnějších změn v regionální dopravě ČD v Ústeckém kraji.

I v Ústeckém kraji chystají ČD s novými jízdními řády změny. Nově budou ČD zajišťovat provoz osobních vlaků na lince U9 mezi Rybništěm a Varnsdorfem.  Turisté budou moci i v příští sezóně využít cyklovlaky v úsecích Děčín – Mikulášovice dol.n., Mikulášovice dol.n. – Rumburk a Rumburk – Děčín a v nabídce i nadále zůstanou vlaky linky RE 20 z Ústí nad Labem do Drážďan a zpět.

Vlaky ČD na základě objednávek ústeckého, libereckého a středočeského krajského úřadu ujedou v příštím roce 6,087 mil, vlakokilometrů, rozsah tak zůstává víceméně stejný, jako je v současnosti.


Související obsah

Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Ústeckém kraji:

- Provoz osobních vlaků na lince U9 Rybniště – Varnsdorf

V tabulkových jízdních řádech je tento úsek veden jako trať 085. V ranní špičce budou mít vlaky hodinový interval, o víkendech pak bude zhruba dvouhodinový.

-Sezonní cyklovlaky v úseku Děčín – Mikulášovice dol.n., Mikulášovice dol.n. – Rumburk a Rumburk – Děčín zůstávají

- Cyklovlak v úseku Mikulášovice dol.n. – Rumburk pojede mimo stanici Krásná Lípa

- Přímá linka RE 20 Ústí nad Labem – Drážďany zůstává

V období od 2. dubna do 31. října 2021 pojede o víkendech a státem uznaných svátcích vlak "Letní kometa", o adventních víkendech příštího roku "Vánoční kometa". O letošních adventních víkendech tento vlak v souvislosti s opatřeními v Sasku a v koordinaci s DB Regio nejede.

ČD v Ústeckém kraji chystá také celou řadu menších změn, detailní přehled najdete na portálu ČD.

Seznam hlavních změn v Jihočeském kraji v rámci regionální dopravy ČD najdete na další straně.

Se změnami v souvislosti s novými jízdními řady ČD se počítá i v Jihočeském kraji. Zrychlí některé vlaky mezi Českými Budějovicemi a Strakonicemi. Jeden pár příměstských vlaků mezi krajským městem a Dívčicemi bude prodloužen až do Číčenic. Některé regionální linky budou omezeny. Nově také nejsou objednány regionální vlaky v úseku mezi Jindřichovým Hradcem a Počátky-Žirovnicí.

V Jihočeském kraji vyrazí v příští sezóně denně 259 regionálních vlaků ČD, o víkendu bude v provozu průměrně 163 spojů. V kraji dochází k mírnému snížení rozsahu dopravy.


Změny v dálkové dopravě:

- U mezinárodních spojů linky Ex 7 Praha – České Budějovice – Linec (– Český Krumlov) se zvýší kategorie vozů

- Rychlíky linky R11 Plzeň – České Budějovice – Brno a zpět nově nebudou zastavovat v pracovní dny ve stanici Ražice.

Související obsah

Hlavní změny v regionální dopravě:

- Zrychlení vlaků na lince České Budějovice – Strakonice a České Budějovice – Písek (tratě 190 České Budějovice – Strakonice a 200 České Budějovice – Protivín – Písek (– Praha)

- prodloužení příměstských vlaků mezi krajským městem a Dívčicemi až do Číčenic

V Jihočeském kraji ČD chystají také celou řadu menších změn. Detailní seznam najdete na portálu ČD.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události

Krátká zpráva

Švýcarsko omezilo vstup do země pro Čechy

Od sobotní osmé hodiny večer omezilo Švýcarsko vstup Čechů do země bez ohledu na očkování. "Čeští občané s trvalým pobytem ve Švýcarsku musí při vstupu do země předložit test a nastoupit desetidenní karanténu. O zpřísnění pravidel Švýcarsko bohužel dopředu neinformovalo," uvedl ministr zahraničí v demisi Jakub Kulhánek (ČSSD).

Píše se na Deník.cz