Zásadní objev vědců. Vesmír možná funguje jinak, než jsme si mysleli

Zdroj: Carl Knox, OzGrav-Swinburne University

Australským vědcům se podařilo potvrdit existenci vesmírného jevu, který dlouhé roky pouze předpokládali. Hned dvakrát po sobě zaznamenali pohlcení neutronové hvězdy černou dírou. Objev může přepsat dosavadní teorie o fungování vesmíru.

Neutronová hvězda se přiblíží k černé díře, ta ji téměř okamžitě pohltí. Jev, jehož existence se dlouho pouze předpokládala, se podařil zaznamenat australským vědcům ze Swinburnské univerzity. Na jejich úspěch upozornil portál Space Australia.

Dvojice z nejzáhadnějších vesmírných objektů, u nichž se doposud nepodařilo přesně popsat všechny jejich vlastnosti, splynula v těsném sledu už před několika miliardami let. A to v rozmezí pouhých deseti dnů. K naší planetě vlny, které střet vyvolal, doputovaly 5. a 15. ledna 2020.

Odborníci tak strávili rok a půl prokazováním, že se skutečně jednalo o splynutí černé díry a neutronovou hvězdou.