Domácí

Venku je unikátní počítačová hra. Citlivé téma z dějin řeší jako první

Venku je unikátní počítačová hra. Citlivé téma z dějin řeší jako první
Zdroj: Charles Games

Po třech letech vývoje je hotová jedinečná počítačová hra české výroby. Unikátní je hned v několika směrech.

Česká počítačová hra s názvem Svoboda 1945: Liberation se po dlouhých třech letech dočkala svojí premiéry. Jako jediná svého druhu je zaměřená na osudy lidí v česko-německém pohraničí.

"Jde o speciální kombinaci adventury, interaktivních rozhovorů se skutečnými herci a vzpomínek lidí, kteří prožili chaos po konci druhé světové války, " popsal hru Ondřej Trhoň z nezávislého českého studia Charles Games, u jehož vzniku původně stála Univerzita Karlova.

"Je to vůbec první hra, v níž se téma odsunu a kolektivizace objevuje. Ukazuje jedinečné příběhy z klíčového období českých dějin. Chceme nabídnout nevšední pohled na dobu a události, které stále hýbou českou veřejnou debatou. Neříkáme hráčům, co si mají myslet, ale nabízíme různé úhly pohledu," vysvětlil hlavní herní designér Vít Šisler.

Související obsah

Trhoň ale vyvrací, že by hra byla určená jen specifické a uzavřené skupině lidí: "Hra má určitě výukový potenciál, ale primárně jsme ji dělali pro veřejnost. Proto si myslíme, že není jenom pro velké fanoušky historie, ale je také pro lidi, kteří mají rádi silné příběhy a vedle toho se rádi dozvědí i něco o tom, co se po druhé světové válce dělo v pohraničí, a jak začínal komunismus."

"V současnosti hrají počítačové hry všechny generace. Všem těmto lidem proto chceme nabídnout něco, co nebude jen prvoplánovou zábavou, ale bude mít i nějakou emoční a informační hodnotu, " poznamenal Trhoň.

Hra navíc bude k dispozici i na tradičních herních platformách "Jsme přesvědčeni o tom, že má hra co nabídnout také klasickému hernímu trhu. Je sice historická, ale nechceme, aby ji definovalo jen to," upřesnil Trhoň.

Související obsah

Tvůrci hry kladli na přesnost jejího historického aspektu velký důraz. Oslovili proto odborníky na soudobé dějiny z Akademie věd, s nimiž už spolupracovali na předchůdci aktuální projektu. Tím byla hra Attentat 1942, která mapuje příběh nacistické okupace za 2. světové války.

"Z historiků se kromě konzultantů, kteří měli za úkol zkontrolovat faktickou správnost, vlastně stali i tak trochu vývojáři, protože se přímo podíleli také na samotném scénáři. Oni totiž nejlépe dokázali z náčrtů stovek osudů vychytat to nejzajímavější," přiblížil Trhoň.

"Počítačové hry, v nichž se objevuje historická tématika, s historií nemívají moc společného. Většinou ji mají spíš jen jako takový kabátek, pod kterým se zpravidla nachází běžné střílečky. Ačkoliv v těchto klasických strategiích bývají tanky nebo třeba historicky věrné uniformy, obvykle nemají ambice předat skutečné lidské zážitky z dané doby," uvedl Trhoň.

Související obsah

"Naše tvorba je proto i částečným pokusem, jak posouvat hranice herního zobrazování válečných konfliktů nebo historických událostí. Ukazujeme, jak velké události dějin procházely individuálními životy," dodal závěrem Trhoň.

Do budoucna ale vývojáři z Charles Games nemají v plánu zůstávat jen u jednoho tématu. Zaměřit se ve svých dalších projektech prý hodlají i na jiné věci. Cílit pak budou i na zahraniční trh.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz