Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Obchodní sdělení

Bez lesů není života

Aktualizováno 4.12. 2017 15:22
šokující příběhy

Česká pošta jí ztratila složenku, peníze prý vyplatili někomu jinému

Česká pošta - 4
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml
Ilustrační foto

Kvůli službám České pošty zuří stále více lidí. Do redakce TN.cz se nám ozvaly desítky nespokojených klientů. Nejčastěji si stěžovali na doručování balíků, našli se ale i tací, podle kterých je chyba České pošty dostala do existenčních problémů.

Podobnou zkušenost měla před čtyřmi roky s Českou poštou také čtenářka, která nechtěla být jmenována. V té době pobírala sociální dávky. "Složenky vždy chodívaly pravidelně, ale jednou v listopadu jsem čekala týden, složenka nikde. Tak jsem šla na poštu, kde mě odpálkovali s tím, ať si to vyřídím s úřadem práce," začala vyprávět svůj příběh čtenářka.

Anketa

Máte s Českou poštou špatné zkušenosti?

Hlasovalo 2469 lidí.

 

Na úřadu práce se dozvěděla, že složenku odeslali v obvyklém termínu a musela se tedy ztratit během přepravy. Na poště se s ženou odmítali bavit, proto zamířila na hlavní pobočku v sousedním městě. "Vzal si mě k sobě sám ředitel, který měl v plánu mi peníze vyplatit v hotovosti. Ale zjistil, že moje složenka byla vyplacena už před pár dny. Měla jsem z toho šok. Přece nemůže někdo vybrat moji složenku bez mojí občanky," rozčilovala se.

 

Ředitel ji poslal zpátky na poštu v místě bydliště, kde byla složenka vyplacena. "Tam mi arogantně řekli, že to není jejich problém, ať podám nějakou stížnost, která se může řešit ale bůhví jak dlouho. Nadávala jsem, kde mám vzít peníze na jídlo a nájem, s výsměchem mi řekli, ať si půjčím od rodičů, že hlady určitě neumřu. To už jsem začala křičet na celou poštu před všemi zákazníky, že je to jejich blbost, že vyplatili peníze někomu jinému a že bez peněz prostě neodejdu," popisovala.

 

 

Nakonec jí peníze ze svých vlastních úspor vyplatila vedoucí pošty. "Díky tomu, že chtěla svoje peníze zpátky, začalo se řešit, kdo složenku ukradl," dodala. Až od policie se nakonec dozvěděla, že doručovatelka hodila její složenku do sousedovy schránky. Ten ji vzal a ještě s jednou svojí peníze vybral. "Nic se mu nestalo, byl jen povinen peníze vrátit. A to až po půl roce," zakončila čtenářka. Vedoucí na poště jí prý řekla, že se to může stát, protože jsou taky jen lidi. 

 

Podle mluvčího České pošty Ivo Vysoudila je ale hodně nepravděpodobné, že by situace, kterou divačka popisuje, nastala. "Identifikaci příjemců peněžních částek na přepážkách pošt stanovují Poštovní podmínky. Poštovní poukázky s doplňkovou službou "Výhradně do vlastních rukou adresáta" mohou být na poště vyplaceny pouze adresátovi, který je ztotožněn podle osobního dokladu. Poštovní poukázky s doplňkovou službou "Do vlastních rukou" nebo bez doplňkové služby, je možné vyplatit adresátovi, zmocněnci adresáta, zákonnému zástupci adresáta. Ve všech případech si údaje o osobním dokladu příjemce příslušná pošta zaznamenává," vysvětlil.

 

"Pokud adresát očekává peněžní částku zaslanou prostřednictvím poštovní poukázky a tato částka mu nebyla vyplacena, resp. neobdržel do své domovní schránky Výplatní doklad ani "Výzvu", může být na kterékoli poště v ČR po předložení podacího lístku bezplatně zahájena reklamace," poradil.

 

Na balík čeká tři týdny

Do finančních problémů se kvůli potížím s doručením balíku dostal také Honza z Pelhřimova. S manželkou začínají podnikat a prostřednictvím České pošty poslali zákazníkovi balík v hodnotě 30 tisíc korun. "Balík byl poslán přes službu balík do ruky, kterou deklarují doručit nejpozději do druhého dne. To se ale nestalo," popsal Honza.

 

Zítra to budou tři týdny, co balík na poště podal, příjemci ho ale Česká pošta stále nedoručila. Teprve minulý čtvrtek mu přišla sms, že se balík bude doručovat. "Já jsem velice vstřícný člověk, ale zákazník nepočká a hlavně už na nás naléhá, že jestli balík nebude doručen, tak si zboží nevezme, a tudíž práce manželky za 30 dní a 30 tisíc korun je k ničemu," rozčiloval se. 

 

 

Na poště mu řekli, že pokud si zákazník zboží nepřevezme, zašlou mu balík zpátky. Pokud by se balík ztratil, cenu by jim uhradili, ale až po třech týdnech od nedoručení balíku. "Na stole nám leží faktury jako nájem bytu, dílny, poplatky atd. a Česká pošta nám vrátí peníze, když to dobře půjde, začátkem ledna, ale z nás můžou být bezdomovci nebo naskočí penále," vypočítal muž, který zvažuje, že na poštu podá žalobu za ušlý zisk.

 

"Pokud nastane situace, že se balík při přepravě ztratí, má odesílatel jako ten, kdo uzavřel s Českou poštou smlouvu a zaplatil poštovné, nárok na finanční náhradu. Důležité je mít podací lístek k danému balíku a doklad či potvrzení o ceně obsahu daného balíku. Podle těchto údajů pak může být v rámci reklamace vyplacena náhrada," poradil řešení situace mluvčí pošty Matyáš Vitík.

 

Ozvali se nám ale také čtenáři, kteří si Českou poštu nemohou vynachválit. "Česká pošta je prozatím v pohodě, vždy mi doručili včas," napsal Max. Řada zákazníků navíc uznává, že před Vánocemi mají doručovatelé hodně práce a akceptují, když se doručení zásilky o nějakou dobu zpozdí. "V posledním období jsme nabrali nové brigádníky, kteří by měli posílit řady doručovatelů," uvedl už dříve mluvčí České pošty Matyáš Vitík. Zejména ve velkých městech je to ale prý problém.

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

DRSNÉ: Odnesla na policii záhadnou obálku, kterou našla na ulici. To ještě neměla ponětí, co je uvnitř!

TAJEMSTVÍ ODHALENO: Britská královna v kabelce nikdy nenosí peníze. Kromě jednoho dne v týdnu!

mom TN.cz