NAŘÍZENÍ PRO ZAMĚSTNANCE

Billa pro zaměstnance na prodejnách zavádí roušky! Lidé návrh kritizují

Opaření proti šíření koronaviru v obchodech - 4
Zdroj: TN.cz
Ilustrační snímek
Roman Dolejský
Roman Dolejský
Publikováno 31. 7. 2020
Téma:

Vedení potravinového řetězce Billa se rozhodlo od pátku nařídit ve všech svých prodejnách nošení roušek. Bude se to ale týkat jen zaměstnanců. Většina ostatních řetězců podobná opatření zatím nezavádí.

Nepříznivý vývoj situace kolem koronavirové pandemí uvádí řetězec Billa jako hlavní důvod zavedení povinnosti pro zaměstnance na prodejnách nosit roušky.

 

"Společnost Billa je prvním řetězcem v České republice, který se rozhodl opatření nošení ochrany úst a nosu znovu pro své zaměstnance zavést. Společnost věří, že tento krok bude jimi i zákazníky vnímaný pozitivně. Ochrana zdraví zaměstnanců pro společnost totiž zůstává naprostou prioritou, protože právě oni hrají velmi důležitou roli při zabezpečování zásobování obyvatel naší republiky," vysvětlila mluvčí řetězce Gita Jílková.

 

Podle řetězce je nejrizikovější, když spolu lidé pobývají delší dobu v uzavřeném prostoru a mají mezi sebou malé rozestupy. "Lidé již nejsou tak zodpovědní jako na začátku pandemie (ochrana úst a nosu, odstup, volnost pohybu …). Jen za tento týden jsme prozatím vyhodnocovali na tři desítky rizikových situací," objasnila mluvčí Billy Gita Jílková.

 

"V rámci opatření doporučuje Billa i svým zákazníkům, aby zvážili nošení pokrývky úst a nosu při nákupu v prodejní síti Billa a chránili své zdraví spolu se zaměstnanci obchodního řetězce," vyzvala Jílková.

 


"Drobnosti rozhodují. Taky k vám nosím roušku. Děkuji," reagovala jedna ze zákaznic společnosti. "V obchodech by se nosit měly, divím se, že to vláda zrušila. Ve venkovních prostorách chápu," napsala další.

 


Ne všichni jsou ale z opatření nadšení, negativní hodnocení pod příspěvkem na sociálních sítích převládají. Lidé hlavně kritizují to, že prodavačky a prodavači musí v rouškách vydržet celou dlouhou směnu a že opatření nemá moc smysl, pokud ho nebudou dodržovat i zákazníci.

Anketa

Má smysl opatření, aby zaměstnanci nosili v prodejnách roušky?

Hlasovalo 2444 lidí.

"Zkuste si těch 12 hodin reálně sedět za kasou s rouškou v rozpáleným obchodním centru. Tohle nařízení je naprosto k ničemu, když roušky nebudou nosit zákazníci, tak nemá žádný opodstatnění. Přeju hodně síly zaměstnancům s problémy s tlakem, ať to tam s nimi nesekne v tomhle vedru," stojí v dalším komentáři pod příspěvkem.

 

V Globusu o podobném nařízení neuvažují, dokonce je podle nich kontraproduktivní. "Řídíme se podle semaforu, který vydalo ministerstvo zdravotnictví. Neustále dodržujeme maximální hygienická opatření na všech hypermarketech, dezinfikujeme vozíky po každém zákazníkovi. Nenutíme naše zaměstnance, aby roušky nosili v regionech, kde to není potřeba, je to poněkud kontraproduktivní, pokud si roušku hned po odchodu z práce sundají. Na pokladnách máme nainstalovaná plexiskla, která je chrání," řekla pro TN.cz mluvčí Globusu Lutfia Volfová.

 

"Řídíme se nařízeními a doporučeními hygienických stanic," sdělil mluvčí Penny marketu Tomáš Kubík.

 

 

"Roušky v současnosti používají zaměstnanci v prodejnách v Prachaticích, Jihlavě a na území Moravskoslezského kraje. Společnost Lidl v tomto ohledu postupuje v souladu s nařízeními příslušných krajských hygienických stanic," odpověděla na dotaz TN.cz mluvčí Lidlu Iveta Barabášová.

 

Prodejny Lidlu jsou také vybavené ochrannými přepážkami s plexiskly na pokladnách a dezinfekčními stojany. "V neposlední řadě se ve veškerých prodejnách nachází značení s upozorněními na rozestupy a dodržování dvoumetrových odstupů. Situaci v oblasti vývoje pandemie nadále aktivně sledujeme a jsme připraveni neprodleně reagovat na nařízení odpovědných orgánů ochrany veřejného zdraví," doplnila Barabášová.

 

"Naše společnost se řídí platnými vládními nařízeními a plně respektuje vydaná opatření krajských hygienických stanic. V tuto chvíli platí povinné nošení roušek jen pro určité kraje. Přesto stále pracujeme na tom, abychom našim zákazníkům nabídli co nejbezpečnější prostředí pro jejich nákup a nadále dodržujeme nadstandardní hygienická opatření. Některá z nich jsme na našich prodejnách zavedli trvale," vyložila mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
 

Vojáci dorazili do Alzheimercentra v Jihlavě, situace je vážná. Podívejte se na reportáž televize Nova:

TN.cz