Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 30.10. 2017 14:40
Velké změny

Jízdní řády se mění! Cestování vlakem do zahraničí bude rychlejší

Železnice
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml

„Nejrozsáhlejší změny v novém jízdním řádu 2018 čekají na zákazníky linky Praha – Plzeň – Domažlice – Řezno – Mnichov. Vlaky pojedou častěji a rychleji. Počet spojů se zvýší ze čtyř na sedm, doba jízdy se zkrátí na přibližně 5 a tři čtvrtě hodiny, což je asi o 20 minut méně než u současných spojů, a cestující se mohou těšit také na komfortnější vozy německého partnera, se kterým česko-bavorskou linku společně provozujeme,“ zdůraznil chystané změny Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.

 

Společnost Länderbahn, která provozuje tyto spoje na německém území pod značkou ALEX, plánuje nahradit staré vozy ze 70. let minulého století moderními klimatizovanými vagóny od mateřské italské národní železniční společnosti Trenitalia. V těchto vozech mají být například oddíly 1. třídy, místa pro cestující na vozíku nebo občerstvení.

 

„O rozšířenou nabídku spojů do Bavorska očekáváme velký zájem. Již současné spoje jsou plně využité. Výhodou je, že v těchto vlacích platí regionální jízdenky, například Skupinové víkendové jízdenky + Německo, díky kterým lze podniknout výlet do Řezna, nebo Včasné jízdenky do Mnichova, jejichž cena se pohybuje přibližně od 370 korun. Aby byly naše spoje plně konkurenceschopné například s individuální automobilovou dopravou, je potřeba dále zkracovat cestovní časy na této trase alespoň na čtyři hodiny, jako je tomu například do Bratislavy, Vídně nebo Berlína,“ upozornil Michal Štěpán.

 

 

Kratší doba cesty vlakem čeká v příštím roce také na cestující z Prahy do Berlína a Hamburku, jak připomněl Michal Štěpán: „V novém jízdním řádu nasadíme na spoje z Prahy do Drážďan nové elektrické lokomotivy Vectron. Ty umožní od poloviny roku 2018 přímý provoz dále do Německa bez výměny lokomotiv a zkrácení pobytu v Drážďanech tak, že se cestovní čas mezi centrem Prahy a Berlína zkrátí přibližně o 20 minut na cca 4 hodiny a 8 minut.“ Další zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Berlínem lze očekávat kolem roku 2020, kdy německé dráhy DB uvedou do plného provozu rekonstruovanou trať Drážďany – Berlín na 200 km/h. DB by chtěla zkrátit cestovní čas mezi těmito metropolemi na 80 minut, což v budoucnosti umožní přiblížit cestovní čas mezi Prahou a Berlínem k 3,5 hodinám.


Na další straně najdete detailnější změny spojení mezi Českou republikou a Maďarskem. 

klma TN.cz
Reklama