Volby do Poslanecké sněmovny 2021

Mezi politiky to začíná vřít. Vyostřuje se boj o nerozhodnuté voliče

Vztahy mezi politiky se před volbami začínají vyostřovat. Většina z nich se snaží na poslední chvíli dostat na svou stranu co nejvíce nerozhodnutých voličů. A v médiích i ve veřejném prostoru tak přibývají slovní útoky a hádky. Podle sociologů je totiž stále o koho bojovat. Lidí, kteří nejsou rozhodnutí, koho budou volit, je asi čtvrtina.

Za necelé dva týdny se v Česku otevřou volební místnosti a lidé si budou moct zvolit, kdo je v následujících čtyřech letech bude zastupovat v Poslanecké sněmovně. A mezi politiky přituhuje. "Občané mají vlády plné zuby. Zdražuje se, inflace požírá jejich úspory, rostou náklady na bydlení, a zatímco oni šetří, stát vyhazuje peníze z okna. Viníkem je premiér, který zároveň nemá páteř ani žaludek," myslí si šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová.

Expert na politický marketing v Televizních novinách vysvětlil, proč je situace tak vyostřená: 

"Počty případů covidu rostou, ale ANO plánuje redukovat nemocnice. To je zlý sen! Jak návrat Julínka a pokusu ODS zničit zdravotnictví," vadí ministrovi vnitra Janu Hamáčkovi (ČSSD).

Související obsah

"Piráti jdou do voleb s plánem na prosazení něčeho, co jsme už prosadili a nikdo z nich to tehdy nepodpořil. To nevymyslíte! Smíchy se válím po zemi," sdělila ministryně financí Alena Schillerová (za ANO).

"Jdi za svým snem! To říká kdejaká poučka. Škoda, že ten premiérův je jenom brát, co mu nepatří. Tohle prostě musíme zastavit," míní předseda Pirátů Ivan Bartoš.

"Celé ty volby jsou zase jenom o Babišovi, o antibabišismu a tyto PIRSTAN a SPOLU nemají žádný program," tvrdí premiér Andrej Babiš (ANO).

"Ta letošní volební kampaň na jedné straně je velmi dusná, protože do posledního okamžiku nevíme, kdo bude ten vítěz. Ale na druhé straně v té kampani chybí nějaká výrazná aféra," popsal politolog Lukáš Jelínek.

Vyostřenou předvolební kampaní jsou lidé znechucení po celém Česku. Podívejte se na reportáž TV Nova: 

Související obsah

Přestřelky mezi politiky tak nabírají na intenzitě. "Důvodem je, že negativní kampaň funguje a že teď už není tolik čas vysvětlovat něco složitě a všichni musí ty hesla a slogany zjednodušovat," doplnil odborník na politický marketing Karel Křivan.

Podle politologů a odborníků na politický marketing se dá prý v následujících 14 dnech očekávat, že se bude boj o voliče ještě více vyostřovat. "Jestli přijde nějaká velká kauza, s tím už bych si tak jistý nebyl. Pro to, aby zapustila kořeny ve veřejném mínění, tak potřebujete 10 až 14 dní na to, abyste mohli ovlivnit výsledek voleb," uzavřel sociolog Martin Buchtík.

Podle průzkumů prý zatím není rozhodnuto, koho bude volit, 25 % dospělých.

ls, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Volby do Poslanecké sněmovny 2021

Důležité Události

Píše se na Deník.cz