Koronavirus

Vědci mají nové důkazy o původu covidu. Naznačují, že virus pochází z laboratoře

Ilustrační fotografie Zdroj: Profimedia

Maďarští vědci přišli s významným objevem, díky němuž se lidstvo přiblížilo k odhalení původu koronaviru SARS-CoV-2, který způsobuje onemocnění covid-19. Jejich zjištění naznačuje, že virus se do lidské populace nedostal přenosem ze zvířat, ale unikl z laboratoře.

Ke znepokojivému závěru vědci z Univerzity Loránda Eötvöse a Univerzity veterinárního lékařství dospěli na základě výzkumu vzorků DNA z antarktické půdy, v nichž našli unikátní varianty koronaviru. "Doufali jsme, že v některých vzorcích nalezneme stopy SARS-CoV-2, což by nás mohlo přivést blíže ke zjištění původu viru," uvedl autor studie István Csabai.

Vzorky byly odebrány v místě, kde se ve velkém množství shromažďují tuleni a tučňáci. "Teoreticky není vyloučeno, že tuleni, stejně jako některé jiné druhy masožravců, jako jsou kočky nebo fretky, mohou přenášet koronaviry. Je možné, že by se virus prostřednictvím nakažených ryb dostal na vyhlášený wuchanský trh s mořskými plody," pokračoval vědec.