Vědci v oceánech našli přes pět tisíc nových virů. Ví se o nich jen velmi málo

Ilustrační fotografie | Zdroj: Profimedia

Podmořské objevy vědců nám dokazují, že toho o světě kolem nás stále víme velmi málo. Nově zveřejněná studie informovala o tom, že v oceánech po celém světě bylo nalezeno nejméně pět a půl tisíce zcela nových druhů virů. Ukazuje se tak, že známe zatím jen nepatrné množství z mnoha a mnoha druhů virů, které škodí rostlinám, zvířatům i lidem.

O RNA virech toho víme poměrně málo, kromě jejich role v infekčních onemocněních. Studie zveřejněná tento týden v odborném časopise Science by mohla posunout lidské vědění o mnoho dopředu. Podle této studie bylo v oceánech nalezeno nejméně pět a půl tisíce nových druhů virů, což vědce přimělo k tomu, aby navrhli nové kategorie pro jejich klasifikaci.

Na výzkumu pracoval mezinárodní tým vědců, který vyhodnocoval 35 tisíc vzorků vody z celého světa, aby identifikoval nové viry, které obsahují genetický materiál RNA. Zjistili, že stovky nově objevených virů lze zařadit do pěti známých kmenů RNA virů, pro další tisíce ale bude potřeba vytvořit nejméně pět nových kmenů.