Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 25. 5. 2018
Cestování vlakem

Leo Express naštval zákazníky. Kvůli GDPR některým zrušil účty

Leo Express - ilustrační foto
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto

Část zákazníků přepravce Leo Express čekalo v pátek nemilé překvapení. Když se chtěli přihlásit ke svému účtu na stránkách dopravce, dostali informaci, že jejich účet byl zrušen, protože dopravci nedali nový souhlas se zpracováním osobních údajů. Dopravce se brání, že na schválení podmínek měli zákazníci času dost.

Místo rezervace jízdenky narazili někteří zákazníci společnosti Leo Express na následující vzkaz: "Věrnostní program Smile klub Leo Express má nová pravidla a protože jste je neodsouhlasil/a a neposkytl/a nám souhlas se zpracováním osobních údajů, museli jsme Váš účet k dnešnímu dni zrušit".

 

Zákazníci kvůli tomu zuří. "Opravdu jste mi smazali účet jen kvůli tomu, že jsem se za posledních 24 hodin nedostal do mailu a neodsouhlasil vám GDPR? To si ze mě děláte srandu!" zlobí se na facebookové stránce dopravce zákazník Tibor.

 

Dopravce se brání, že zákazníky varoval s dostatečným předstihem. "Stávající zákazníci věrnostního programu Smile Klub byli od 15. května při přihlášení informováni o nových podmínkách využití služby, kterou jsme museli přizpůsobit pravidlům GDPR," řekl TN.cz mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.

 

Narazili jste na to, že vám firma kvůli GDPR zrušila věrnostní účet? Napište nám na mail zpravy@nova.cz

 

Kromě varování po přihlášení byli podle Leo Expresu zákazníci upozorněni emaily 17., 21. a 23. května. Na další upozornění měli narazit také tehdy, pokud používali mobilní aplikaci dopravce. Přesto si někteří stěžují, že jim emaily spadly do nevyžádané pošty. Zrušení účtů, pokud do 24. května nedají uživatelé souhlas se zpracováním osobních údajů, avizoval dopravce také v pravidlech věrnostního programu.

 

"V takovém případě budou na e-mailovou adresu uvedenou v rámci uživatelského účtu zaslány vouchery na využití služeb poskytovaných ze strany Skupiny Leo Express ve výši odpovídající zůstatku zakoupených a bonusových Leo korun,"stojí v podmínkách.

 

 

Zákazníci by tak o uložené peníze na věrnostních účtech přijít neměli. To potvrzuje i mluvčí společnosti Sedlařík. "Na jejich e-mail byly zaslány anonymizované vouchery ve shodné hodnotě, které mohou libovolně využít při nákupu jízdenek Leo Express," uvedl Sedlařík. Ty mají stejné podmínky využití, jak předtím tzv. Leo koruny. Společnost cestující ujišťuje, že nepřijdou ani o neprojeté jízdenky, které jim byly taktéž znovu zaslány emailem.

 

Cestující ale poukazují ještě na jednu věc. Za najeté kilometry získávali vyšší statusy, které se pak promítaly do výše slev. O ty teď kvůli smazání účtů přišli. Některým se navíc v pátek nedařilo zaregistrovat nový účet pod stejným emailem, který použili u smazané registrace.

vbo TN.cz