byznys vázne

Známou oděvní značku Blažek smetla krize. E-shop tržby nezachránil

Pánský oblek
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek
Vondřichová
Kristýna Vondřichová
Publikováno 31. 8. 2020
Téma:

Na českou značku známou především pánskými obleky na míru vyhlásil tříměsíční moratorium pražský městský soud. Společnost Blažek kvůli zavřeným obchodům přišla o několikaměsíční zisk. Zřízení e-shopu na snížení poklesu tržeb nestačilo.

Známá oděvní firma má desítky kamenných prodejen v Česku i na Slovensku. Ty však kvůli nařízení vlády zůstaly několik měsíců zavřené. E-shop, který firma Blažek zřídila, propady příjmů nedokázal vykompenzovat ani z části. Informoval o tom portál iDnes.

 

Značka totiž stojí na osobním přístupu k zákazníkovi a doplňkových službách, které není možné poskytovat elektronicky. Patří mezi ně individuální úpravy obleků či poradenství v oblasti módy. Pro společnost pracuje 125 lidí.

 

 

Společnost Blažek chce období moratoria (dobu odkladu splatnosti například dluhů z důvodů mimořádných okolností) využít ke stabilizaci podniku. Během následujících tří měsíců nemohou věřitelé žádat splácení dluhů a značka nemůže ani skončit v úpadku. Soud může ochrannou lhůtu navíc prodloužit o další tři měsíce.

 

Moratorium minulý týden Městský soud v Praze vyhlásil také na leteckou společnost Smartwings. Obě firmy podaly návrh na moratorium samy. Dopravce také zasáhl prudký pokles tržeb způsobený koronavirovou pandemií, a navíc přišel o čínského investora.

 

 

"Mimořádné moratorium navrhovateli umožní zajistit plánované lety podle letových řádů a obnovit další linky v závislosti na vývoji epidemiologické situace v jednotlivých zemích a cestovních omezeních a současně pokračovat v jednání o zajištění financování s pomocí vládního programu COVID Plus," uvedla aerolinka v návrhu.

 

Stejný soud vyhlásil moratorium také na cestovní kancelář Firo-tour. Pátá největší cestovka v Česku se potýká s finančními problémy kvůli poklesu prodeje zájezdů.

TN.cz