Volby do krajů a Senátu se blíží, a tak vrcholí kampaň. Republiku tak opět zaplavily billboardy a letáky s tvářemi kandidátů. Kromě poutavých hesel se snaží přesvědčit také svými fotografiemi, na kterých jsou ale mnohdy k nepoznání. Vypadají na nich totiž často mladší či štíhlejší. Volby jsou už za týden.
Každý politik chce v předvolební kampani vypadat seriózně, důvěryhodně a především dobře. "Výzkumy je potvrzeno, že u hezkého člověka utratíme více peněz a více mu odpustíme. Proto se snaží politici vypadat hezcí – abychom jim koupili jejich sliby a více jim odpustili,“ potvrdil expert na marketing a reklamu Robert Němec.
Někdy to ale se svými úpravami poněkud přeženou. Například ministr vnitra Hamáček (ČSSD) na billboardech působí podle fotografky Terezy Pomšárové jako vůdčí typ - ovšem o něco štíhlejší a mladší, než ve skutečnosti je.
"Přibarvili mu vlasy, trošku mu je ztmavili, aby nebylo vidět tolik šedin,“ nechápe Pomšárová.
Nižší věk by lidé podle fotky hádali také středočeské hejtmance Jaroslavě Pokorné Jermanové (ANO), která je na plakátech vyobrazená s premiérem Andrejem Babišem (ANO). "Tady má určitě tak o 15 let víc,“ podotýká Pomšárová.
Toho, že premiér a středočeská hejtmanka na plakátech omládli, si všiml i předseda KDU-ČSL Marian Jurečka. "Od Rudolfa II. to nikdo nedokázal, až nyní. Neuvěřitelné,“ napsal na twitter Jurečka.
Ten se zase podle odbornice na úpravu fotografií nechal zeštíhlit. To komunistická strana se ve své kampani zaměřila na poněkud odvážnější fotografie. Politici si nedávají záležet jen na zevnějšku, ale i na předvolebních mottech. Například pro SPD je všech čtrnáct krajů na prvním místě. Hnutí Trikolóra se zase snaží upoutat pozornost hláškou z filmové komedie.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz