Domácí

Hřib: Proměnili jsme Prahu v evropské velkoměsto. Občané na to mají jiný názor

Modernizace pražské metropole, obnova bytové politiky nebo vylepšení dopravní infrastruktury. To byly mimo jiné sliby koalice při nástupu na pražský magistrát. Po třech letech ale stále zůstává mnoho závazků nenaplněných.

Když magistrátní koalice s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti) představila svůj program, jednou z hlavních priorit byla modernizace města. "Myslím, že jsme dokázali přeměnit Prahu skutečně na evropské velkoměsto," pochvaluje si Hřib.

Ne všichni Pražané ale s primátorem souhlasí. "Srovnávat s Vídní, na to bych ještě asi počkal," řekl jeden z občanů v anketě TV Nova.

"Každý ten projekt, který jeli nanovo, nedotáhli. Ať už jde o dostupné bydlení, naprosto nesmyslné cyklopruhy... Na čem lpí zejména pan primátor, jsou věci, které jsou na efekt," vyjádřil se poslanec Patrik Nacher (ANO).

Související obsah

​"Praha se nemění v moderní evropské velkoměsto, jak se očekávalo. Pokud dochází k větší technologizaci města, tak maximálně rozšiřování internetu v metru," tvrdí politolog Lukáš Jelínek.

Bytová politika

Dalším velkým slibem byla změna v bytové politice města Prahy, která měla přinést výstavbu více nových bytů a omezení krátkodobého ubytování typu Airbnb. "My zatím jako město žádný nástroj na regulaci Airbnb bohužel nemáme, takže to řešit nemůžeme," vysvětluje pirátský zastupitel Adam Zábranský.

Sehnat byt k pronájmu nebo koupi je dnes ještě větším oříškem než dříve. Koalice slibovala, že každý rok se v Praze postaví na pět set nových bytů. "Zatím se to bohužel neděje. Kvůli privatizacím se bytový fond města snižuje," konstatoval Zábranský.

Související obsah

​"Žádný zásadní zlepšení nevidím. Naopak se to pořád zhoršuje a slýchám, jak lidi nemůžou najít byt za normální cenu v Praze," popsal situaci v hlavním městě další z dotázaných občanů.

Dopravní situace

Lidé si také stěžují na dopravní zácpy a zmatek kvůli velkému množství oprav. "Když jsem převzal Prahu, tak na technické infrastruktuře byl dluh třicet milionů korun. Pokud se chceme dále poposunout, tak se bez dopravních omezení a rekonstrukcí neobejdeme," řekl náměstek pro oblast dopravy Adam Scheinherr (za Praha sobě).

Velké pozitivum ale občané města Prahy vidí třeba ve výstavě metra linky D nebo Trojské lávky.

sei, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz