Ročenka 2020

Monolit v poušti, semínka z Číny. Největší záhady roku 2020

Tajemný monolit uprostřed pouště, záhadná semínka z Číny nebo zelená záře, která nedá vědcům spát. Tajemných událostí přinesl rok 2020 hned několik. Podívejte se na přehled tajuplných jevů z Česka i zahraničí.

Tajemný monolit

V Utahu našli v tamní poušti záhadný objekt. Byl jím ocelový monolit, který připomínal ten z filmu 2001: Vesmírná odysea. Obří kus kovu podle nálezců vypadal, že roste ze země. Nálezci se domnívali, že dílo mohl vytvořit umělec, který je fanouškem zmiňovaného filmu.

Záhadě navíc přidalo i to, že monolit po několika dnech zničehonic zmizel. Následně se objevil ten stejný například v Kalifornii, Anglii či v Rumunsku. Kdo za monolitem stojí ale není stále známo. Mnozí nadšenci spekulují, že může být dokonce mimozemského původu. Více si můžete přečíst zde.

Tajemný monolit se objevil na poušti v Utahu. Podívejte se na video:

Zamilovaný vzkaz v botě z Číny

Vzkaz o lásce, který rozhodně nečekala, objevila v roce 2020 ve své botě žena z Česka. Boty přitom měla doma schované více než 15 let. Milostný vzkaz byl navíc v čínštině.

Magdaléna Emmertová nápis ukrytý uvnitř páru bot objevila čistou náhodou, když se ji jedna z bot rozbila. Žena poté, co odlepila podrážku, tak zjistila, že je uvnitř nápis napsaný čínskými znaky. Více o záhadném nálezu si můžete přečíst v tomto článku.

Záhadný signál z vesmíru

O tom, že se záhadné rádiové signály z vesmíru pravidelně opakují, všeobecně víme. Vědci však poprvé zaznamenali opakovaný vzor v sérii výbojů, které přichází z jediného zdroje půl miliardy světelných let od Země.

Nyní vědci řeší otázku, co může tyto opakované výboje způsobovat. Vědci zvažují všechny možné příčiny, jako je například orbitální pohyb hvězd nebo předmět, který se nachází na okraji galaxie. Příčina může rovněž pocházet z neutronové hvězdy a raného hvězdného binárního systému typu OB. Podrobnosti o záhadném jevu si můžete přečíst zde.

Jezero zbarvené do ruda

Jezero Lonar ve státě Maháráštra v Indii se záhadně zabarvilo do červených odstínů. Příčiny zbarvení nedaly spát laikům ani odborníkům. Odborníci se domnívají, že za změnu pravděpodobně může zvýšený obsah soli ve vodě, nebo přítomnost červených řas. Více o jezeru se dozvíte v tomto článku.

V jihlavských hradbách se skrývá tajemná tvář. Podívejte se na reportáž televize Nova. Zjistěte více v reportáži televize Nova:

Semínka z Číny

Utah, Virginie nebo Texas. Lidem z přibližně 30 amerických států dorazily v tomto roce do poštovní schránky balíčky se záhadnými semínky z Číny. Jenom v Texasu zalarmovalo hygieniky asi 200 lidí. Semínek, která Spojené státy doslova zaplavila, řeší federální detektivové. Ti však stále nedospěli k žádným konkrétním závěrům. Balíčky doručila čínská státní pošta a jsou na nich čínské znaky. Více se o případu můžete dočíst zde.

Tajemná ohnivá koule

Tajemná ohnivá koule zbarvená do zelena, která proletěla oblohou v Austrálii letos v červnu, způsobila mezi místními lidmi poprask. Ani odborníci si nejsou jisti původem tělesa, které ozářilo noční oblohu. Jednalo se podle nich pravděpodobně o přírodní úkaz.

Záhadná ohnivá koule se objevila v časných ranních hodinách na obloze nad Austrálií. Zpozorovali ji lidé v regionu Pilbara, který se nachází na severu Západní Austrálie. Letící předmět je zanechal v úžasu, a to především kvůli své neobvyklé zářivě zelené barvě. Podrobnosti o úkazu naleznete v tomto článku.

Nebe v Austrálii osvítila zelená ohnivá koule. Ani vědci nevědí, co byla zač. Podívejte se na video:

Krátká zpráva

Muž postřelil v mexickém hotelu tři Kanaďany, jeden zemřel

Spor mezi hotelovými hosty v mexickém letovisku na karibském pobřeží nedaleko Cancúnu vyvrcholil střelbou. Tři kanadští turisté skončili v nemocnici, kde jeden z nich zemřel. Střelec je na útěku a hledá ho policie. Důvod hádky zatím strážci zákona nezveřejnili.

Krátká zpráva

Japonsko zasáhlo silné zemětřesení

Jihozápad Japonska zasáhlo zemětřesení o síle 6,6 stupně, informovala agentura Kjódó. Epicentrum zemětřesení se nacházelo u nejjižnějšího ze čtyř hlavních japonských ostrovů, tedy Kjúšú. Na několika místech popraskalo vodovodní potrubí a objevily se i problémy s výpadky elektřiny. Žádné oběti na životech hlášené nejsou.