Fanoušci ferrari umí nazpamět citovat jednotlivé modely a jejich parametry. Ale je pár věcí, o kterých se úplně normálně nemluví... Vy jste na tom jak?
1. Nejlevnějším dílem na Ferrari 488 jsou ostřikovače čelního okna. Nejdražším dílem dodávaným Ferrari je pak karbonový skelet modelu LaFerrari.
2. Ferrari 335 Sport Scaglietti, závodní speciál z padesátých let, byl vydražen za 32 075 000 eur (870 milionů korun) a stal se nejdražším autem všech dob prodaným v Evropě…
3. …a Ferrari 250 GTO prodané za 53 milionů dolarů (976 milionů korun) je nejdražším prodaným autem na světě. Přestože bylo prodáno anonymně, majitelem se prý stal američan Craig McCaw.
4. Ferrari je italské příjmení zakladatele značky a z pohledu etymologie znamená kovář - fabbro ferraro. Otec Enza Ferrariho byl… opravdu kovář.
5. Enzo Ferrari založil značku v roce 1939 v Modeně. V roce 1943 byla továrna přemístěna do Maranella, o rok později byla vybombardována a v roce 1946 byla přestavěna.
6. Nádhernou budova muzea Ferrari navrhl český architekt Jan Kaplický. Rozpočet na stavbu byl sedm milionů liber.
7. Podle prestižního žebříčku Brand Finance je Ferrari nejcennější automobilovou značkou světa. Or roku 2015 je značka Ferrari na burze.
8. Ferrari je jedinný tým, který je nepřetržitě účastníkem seriálu formule 1. Je samozřejmě i nejúspěšnější - Má 15 řidičských titulů a 16 konstruktérských.
9. V roce 2015 bylo vyrobeno 7664 kusů Ferrari, což je rekord. V roce 1985 to bylo jen 3051 aut.
10.Nejvýdělečnějším oddělením Ferrari není výroba aut ani speciální auta na zakázku či renovace. Největší marže má Ferrari na merchandaisingu.