PAŘÍŽ ŽIVĚ: To tu ještě nebylo! Nabídku Mercedesu třídy E rozšiřuje verze ve stylu SUV.
Aktualizováno
15:47, 7. 10. 2016
Nová generace třídy E uchvátila motoristickou veřejnost našlapanou technologickou výbavou v čele se semiautonomním řízením.
Krátce po verzi kombi ale Mercedes přichází i s offroadově laděnou variantou All-Terrain.
Nabídka SUV je u Mercedesu nesmírně široká a optimální velikost si vybere každý, GLA počínaje a GLS konče. Přesto bylo docela překvapivé, že se dosud Mercedes neinspiroval obrovským úspěchem Audi A6 Avant nebo Volvo XC70 Cross Country (aktuálně V90 Cross Country).
Recept je přitom jednoduchý: stačí mít komfortní kombík s pohonem všech kol, zvednout podvozek, přidat dobrodružné oplastování a zákazníci vám utrhají ruce. Teprve nyní v Paříži se Mercedes konečně odhodlal představit kombík, který vás v pohodlí odveze až na konec světa po silnici, a když bude potřeba, nezalekne se ani lehčího terénu.
Novinka nazvaná All-Terrain dostala novou masku ve stylu SUV, robustnější nárazníky a plastové lemy podběhů. Kombík vybavený stálým pohonem všech kol 4Matic těží ze vzduchového odpružení Air Body Control, které dokáže regulovat světlou výšku v závislosti na jízdním režimu. Řidič může volit mezi standardním nastavením se světlostí 121 mm, přes volbu do zhoršených podmínek se 141 mm, až po terénní režim, který podvozek zvedne celkem o 35 mm na 156 mm. Ten je však k dispozici jen v rychlostech do 35 km/h.
Nová třída E All-Terrarin ale nemá pouze offroadové mimikry. Přizpůsobený stabilizační systém ESP s podporou systémů AYC a ASC pochází z většího GLE, což je zárukou slušných vlastností.
V interiéru došlo jen k decentním změnám. Najdeme tu třeba detaily s karbonovým a hliníkovým dekorem, hliníkové kryty pedálů a koberečky s logy All-Terrain.
Pohon třídy E All-Terrain bude zpočátku obstarávat nový dieselový dvoulitr v E220d 4 Matic, který kombík díky svým 194 koním a 400 Nm rozjede na stovku za rovných 8 sekund, umožní Mercedesu dosáhnout maximálky 232 km/h a potěší kombinovanou spotřebou 5,1 l/100 km.
Brzy by měl podle výrobce následovat ještě zbrusu nový třílitrový šestiválcový turbodiesel, který nabídne o poznání svižnější dynamiku. Prodej třídy E All-Terrain bude zahájen na jaře příštího roku.