Americký technologický start-up Otto, který loni za 680 milionů dolarů získala alternativní taxislužba Uber, pokročil s vývojem systému autonomního řízení pro velké nákladní automobily do takové fáze, že začíná být použitelný v reálném provozu.
Je to tak, kamion s osmnácti koly vybavený technologií autonomního řízení LIDAR v hodnotě 30 tisíc dolarů, zahrnující radar a kamery s vysokým rozlišením scanující silnici, byl naložen 50 tisíci plechovek s pivem Budweiser a vyrazil na první komerční jízdu svého druhu na světě. Mezi osobními auty dělá podobné kousky zatím jenom Tesla. A aktuálně i Volvo. V první části trasy z Fort Collins do San Franciska ještě řídil zaměstnanec firmy Otto, ale poté, co s kamionem najel na silnici Interstate 25, aktivoval automatický režim, přesedl do zadní části kabiny a zbytek nechal na technice.
Staňte se naším fanouškem na facebooku!
Kamion s nákladem piva Budweiser urazil bez řidiče až na místo určení celkem 193 kilometrů! Podle zástupců firmy Otto vývoj dospěl do stavu, kdy budou kamiony schopné zvládat podobné jízdy zcela běžně. V okolí San Franciska nyní probíhá testování se šesti prototypy na Interstates 101 a 280, přičemž snahou vývojářů je co nejlepší odladění systému ve smyslu plynulosti manévrů jako je brzdění nebo přejíždění mezi pruhy, ale také předvídání chování ostatních účastníků silničního provozu.
Doporučujeme: Velký sraz na okruhu v Brně
Co si o autonomních kamionech myslíte vy? Myslíte, že nákladní auta bez unavených řidičů za volantem přispějí ke zlepšení bezpečnosti, nebo nové technologii naopak nedůvěřujete?