Do dvou let se dočkáme toho, že auta budou umět nejen sama brzdit, ale že zvládnou i vyhýbací manévr. Ford na tom usilovně pracuje.
Technologie bezpečnostních asistenčních systémů pro automobily se vyvíjejí velmi překotně, a tak nás i dříve zcela nepředstavitelné schopnosti přestávají šokovat. Dnes už jsme zvyklí, že auta celkem běžně umějí varovat před jiným vozidlem skrytým v mrtvém úhlu, udržovat auto v jízdním pruhu včetně aktivních zásahů do řízení, automaticky zastavovat a opětovně se rozjíždět při jízdě v kolonách, nebo dokonce upozorňovat za snížené viditelnosti na chodce, cyklisty či lesní zvěř.
Staňte se naším fanouškem na facebooku!
Ford nyní zveřejnil podrobnosti o probíhajícím vývoji dalších inovativních asistenčních systémů, přičemž investice do této sféry se rozhodl oproti minulosti ztrojnásobit. Plody tohoto programu, který probíhá ve vývojovém centru v německých Cáchách, by se měly v sériových modelech objevit již do dvou let. Nejpokročilejší z vyvíjených technologií je takzvaný asistent pro krizové vyhýbací manévry, který s pomocí kamery a radaru a sleduje pomalu jedoucí nebo stojící vozidla v jízdní dráze. V případě hrozící kolize, například při dojíždění do kolony na dálnici, kdy řidič adekvátně nereaguje na hrozící nebezpečí i přes akustické varování, systém vyhodnotí možnou únikovou cestu a aktivním zásahem do řízení provede vyhýbací manévr před blížící se překážkou. Ford přitom zdůrazňuje, že asistent pohyb volantem pouze naznačí a započne, ale definitivní slovo má vždy řidič.
DOPORUČUJEME: Synovi prezidenta zabavili pohádkovou sbírku aut!
Další asistenční systém varuje s pomocí dat z navigace i kamery na čelním okně před najetím do protisměru, jiný pomocník zase osvětluje speciálním bodovým světlem chodce, cyklisty i zvěř.
Ford pracuje také na dalším vylepšení stávající generace parkovacích asistentů, které nebudou umět jen automaticky otáčet volantem, ale řidič pouze vydá povel a auto zaparkuje úplně samo včetně řazení a popojíždění. Nová generace Fordů zvládne sama zacouvat do příčného parkovacího místa, nebo automaticky zajet či vyjet z řady aut.
DOPORUČUJEME: Velký sraz německých aut na SlovakiaRingu