Vypadá jak kdyby vyjelo z okruhu rovnou na silnici po 24hodinovém vytrvalostním závodě. Porsche Cayman GT4 v barvách Rothmans je velkolepou oslavou motorsportu. A úplně nejlepší je, že to všechno vzniklo v Čechách, a že tohle auto budete potkávat!
Porsche Cayman GT4 je samo o sobě jedno z nejlepších aut planety. Vzniklo jako důkaz toho, že Porsche naslouchá svým zákazníkům, přičemž část z nich staví řidičské zážitky nad čas na okruhu. I když... Nebojte se, že by tohle Porsche nebylo pekelně rychlé. Jen je postavené tak, abyste ho museli opravdu řídit. Je vycizelované, nádherné a sexy. Několik se jich objevilo i v ČR a jedno si pořídil i chlápek co se mu říká MiVi. Zasvěcení ví, že je to jezdec závodního týmu Hello Titty Racing, za který jezdí i náš Honza Červenka, a že společně s dalšími členy týmu jezdí jednu z nejbláznivějších závodní sérií světa - VLN na Nordschleife. To jen tak na úvod...
DOPORUČUJEME: Americký zpěvák nechal svoje BMW i8 zreznout jako starý parník
Cayman GT4 je dodáván v několika málo základních barvách a tenhle byl bílý. Ne že by mu bílá neslušela, ale takové auto si přímo říká o něco extra. A tak MiVi oslovil zlínskou firmu Rallyedesign, kde pracuje parta lidí, kteří se nějakých dvanáct let věnuje polepování civilních i závodních aut a vytváření grafiky. „Původní zadání majitele bylo , že chce GT4 v barvách Rothmans a takový ten orezlý design, který jste nejspíš už někde mohli vidět,“ vzpomíná Honza Žáček, hlavní grafik Rallyedesignu, jež navrhuje design aut už od základní školy. „Jenže to už tady bylo. Mockrát. A mně hned napadlo, že k MiVimu a k závodění by se hodilo něco úplně jiného...“ A tak nahodil první obrázky a odpověd byla krátká a rychlá: „OK!“
STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU
Za pár dní bylo auto ve Zlíně a následovalo zaměření jeho karoserie. „Podobný převlek auta nejde udělat jinak než celoplošným potiskem fólie,“ vysvětluje Žáček. „Tvary Caymanu jsou docela jednoduché, ale potřebovali jsme přesně naskenovat každý díl, aby nám grafika vyšla na centimetr přesně, vše se muselo tisknout v jednom kuse.“ A pak se postupně začal rodit design, který nemá ve světě obdoby. „Pečlivě jsme studovali fotky závodních aut z vytrvalostních sérií, to jak jsou ušpiněná a jak nesou známky boje. A pak jsme to celé dali do počítače společně se základním zbarvením Rothmans, což byl tradiční sponzor závodních Porche. Pohráli jsme si s detaily, přidalali loga sponzorů Helllo Titty Racing a pak jsme to nenechali vytisknout.“
DOPORUČUJEME: LaFerrari Aperta - premiéra auta, které už si nekoupíte
Samotný polep auta pak trval cca týden. Nejtěžší bylo, aby vše bylo na svém místě, aby to bylo symetrické, a aby jednotlivé díly přesně seděly. Některé části auta se musely demontovat, pár míst si vyžádalo opravdu netradiční postupy... „Jsme zvyklí na ledacos, polepujeme závodní auta i kamiony, dáváme do fólie běžná civilní auta, tady to bylo nové, ale tradiční zároveň,“ říká Honza Žáček. „Nicméně výsledek překvapil i nás... Bylo to sice udělané bez ambice na fotorealistický vzhled, ale většina lidí vůbec neuhodne, že je to grafika, dokuď jim to neřeknete. A při jízdě to prostě vypadá jak kdyby to auto omylem vyjelo z dráhy na silnici! Ostatní zákazníci, kteří k nám chodili, si mysleli, že tady máme neumyté závodní Porsche, které budeme teprve dávat dohromady...“
DOPORUČUJEME: 25 rychle a zběsile upravených žigulíků
„Měl jsem nějakou představu, ale tohle naprosto předčilo moje očekávání,“ přiznal MiVi, když si auto v Rallyedesignu vyzvedával. „Bylo by jednoduché na GT4 použít grafiku z našeho závodního BMW které je ručně malované od Tomáše Havláska, ale chtěl jsem vzdát hold starým závodním Porsche. A Rothmans byl od začátku jasný favorit, nicméně v Rallyedesignu tenhle nápad dovedli k dokonalosti.“
DOPORUČUJEME: Caterham R500 vs. Nordschleife
Porsche Cayman GT4 Rothmans už můžete potkat na normálních silnicích, k vidění bude i na závodních okruzích a nepochybně i na Nordschleife. Je jasné, že si ho rozhodně nespletete s jinými auty. Jen jedna věc nám vrtá hlavou - jak majitel pozná kdy je čas ho umýt?!