Před čtyřmi lety obletěla svět šokující zpráva ohledně tragické smrti hvězdy série Rychle a zběsile Paula Walkera. Zemřel na sedadle spolujezdce v Porsche Carrera GT. A teď se objevily nové okolnosti jeho smrti...
Mohl žít? A jak se mohlo stát, že Roger Rodas, řidič Porsche, jeho kamarád, ale taky zkušený závodník, havaroval v rychlosti 160 km/h, což je sice víc než bylo na inkriminovaném úseku povolené, ale zároveň to pro Carreru GT není žádná šílená rychlost.
ZAPARKUJTE (SMYKEM) U NÁS NA FACEBOOKU!
DOPORUČUJEME: Rychle a zběsile 8. Pořád o autech, nebo už je to jen slátanina?
Přestože byla nehoda důkladně vyšetřena a závěr vyšetřování je jasný, tedy havárie v důsledku nepřiměřené rychlosti, při které auto narazilo do sloupu veřejného osvětlení a začalo hořet, tak se objevují nové skutečnosti... Tou nejdůležitější a bohužel nejsmutnější věcí je, že zatímco řidič auta Roger Rodas zemřel při samotném nárazu auta, tak Paul Walker v autě uhořel. „Měl zlomená žebra, ruku a klíční kost. Kdyby se mu povedlo dostat z auta ven, byl by dnes mezi námi,“ řekl právník Craig McClellan, který zastupuje rodinu v soudním sporu s Porsche. „Carrera GT je auto náročné na ovládání, nemělo by jezdit po normálních silnicích. Horší však je, že konstrukce jeho bezpečnostních pásů je špatná, a že umístění palivové nádrže je nevyhovující,“ doplnil McClellan. Rekonstrukce nehody přitom prokázala, že auto začalo hořet až minutu po nárazu.
DOPORUČUJEME: Autopilot Tesly nezvládl běžné zúžení a havaroval. Řidič je OK.
Jenže to není všechno... Jak ukazuje nový televizní pořad Paul Walker: Collision Curse, tak policie při vyšetřování nehody zcela ignorovala výpověď očitého svědka Abe Rodrigueze, který na kameru řekl: „Když přijela policie, přesně jsem jim řekl co jsem viděl a oni si to zapsali.“ Jenže nic takového ve vyšetřovacím spisu není. A záběry bezpečnostnostích kamer v průmyslovém parku ukazují až okamžiky po nehodě. „Policie vybrala dva záběry kamer, které jsou ale úplně k ničemu. Přitom v této průmyslové oblasti jsou kamery všude, na každém rohu! Ale nikdo se neobtěžoval získat ty správné záběry,“ dodal Rodriguez.
DOPORUČUJEME: První nehoda Bugatti Chiron. Způsobil ji testovací jezdec.
V televizním speciálu pak byla zmíněna ještě jedna věc. Příčinou nehody nemusela být ani rychlost ani technická porucha, jak se taky spekulovalo. Podle serveru RadarOnline.com měla policie zajistit nové důkazy o tom, že ve vraku auta se našly stopy po výbuchu. A to by mohlo vyšetřování opět otevřít.
DOPORUČUJEME: 7 skvělých aut, která si ale nikdo nekupuje
„Já nejsem vyšetřovatel natož expert na výbušniny, ale vím, že tato nehoda byla pod drobnohledem,“ myslí si o celé věci Jan Červenka, šéfredaktor autoTN.cz, instruktor ježdění a závodník. „Carreru GT jsem řídil a je to vynikající auto, pro které rychlost 160 km/h nic neznamená. Přesto si umím představit, že řidič snadno ztartí kontrolu nad autem - stačí chvíle nepozornosti. Konstrukce auta je pak značně komplikovaná a podle závěrů vyšetřování byl vůz nárazem téměř rozpůlen, což se v rychlosti 160 km/h klidně mohlo stát. Mrzí mi, že nedají Walkerovi pokoj, jak kdyby všechno bylo načasované tak, aby to propagovalo osmý díl Rychle a zběsile, která se z kultovního filmu o autech a kultuře kolem nich stala podivným akčním nesmyslem.“
DOPORUČUJEME: Spousta smyků a zábavy s BMW 440i na okruhu v Mostě