Zatím Ford využívá virtuální realitu při navrhování aut, ale není daleko doba, kdy se zákazníci seznámí s novými auty z domova.
Virtuální testovací jízdy se přitom mohou odehrávat v libovolném prostředí od písečných dun až po rušné velkoměsto v ranní špičce. Ano, i taková bude budoucnost. Ve virtuální realitě se budou promítat filmy v kině, bude se používat k léčbě pacientů a zákazníci si v ní budou moci prohlížet zboží a služby, které je zajímají. Včetně automobilů.
STAŇTE SE NAŠIMI SKUTEČNÝMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU
Většina automobilek využívá virtuální realitu již nyní při navrhování nových modelů. A Ford se pochlubil, že začal zkoumat také možnosti této technologie v prodeji aut. „Potenciál je prakticky neomezený. Dokážeme si třeba představit, jak zájemce o SUV vyrazí na zkušební jízdu pouštními dunami, aniž by opustil domov,“ řekl Jeffrey Nowak, ředitel digitálních technologií ve Ford Motor Company. „Nebo když zvažujete pořízení auta do města, můžete zůstat v pohodlí svého domova, odpočívat v pyžamu a vyzkoušet přitom ranní odvoz dětí do školy v dopravní špičce, zatímco ony ve skutečnosti dávno spí.“
DOPORUČUJEME: Ford Focus 2018 - bude opravdu vypadat takto?
Již nyní fungují rúzné 3D plánovače, kdy si můžete osadit vybíraný nábytek do místností, nebo si prohlédnout svůj nový dům, či si vyzkoušet oblečení. Sheryl Connelly, která ve Fordu analyzuje budoucí trendy, říká, že možností je někdy až příliš mnoho a zákazníky trápí rozhodovací dilema. Přitom kromě praktických finančních otázek se lidé při nákupu auta rozhodují hlavně na základě emocí a zkušební jízda je pak rozhodujícím faktorem. Díky virtuální realitě by zákazníci měli možnost vyzkoušet různé modely v místě a čase, které si sami vyberou, a navíc po libovolně dlouhou dobu. Tím by ještě před první návštěvou dealerství získali přesnější představu o tom, jaké auto vlastně chtějí. „Lidé se rozhodnou do tří minut, jestli se jim produkt líbí, a s autem to není jiné,“ říká Amko Leenarts, vedoucí globálního designu interiérů ve Fordu. „Už od prvního kontaktu si vytváříte vztah s vozem prostřednictvím vůní, hmatových vjemů nebo zvuku, jaký vydávají dveře při zavření. Tohle všechno jde ve virtuální realitě předvést.“
Automobilky používají virutální realitu při navrhování nových aut, pro ukázky svých modelů vedení či potencionálním zákazníkům, nebo třeba pro vyzkoušení ergonomie interiéru.
DOPORUČUJEME: Kuga RS - Ford se chce svézt na vlně zájmu o silná SUV