Elektromobil

Největší problém elektromobilů vyřešen, nabíjí se za jízdy

Renault a společnost Qualcomm oznámili, že společně pracují na takzvaném dynamickém nabíjení, kdy se elektromobily dobíjí za jízdy ze silnice. Systém už se testuje, úspěšně pracuje do rychlosti 100 km/h.

Před pár lety přišlo Porsche s konceptem Mission E, u kterého nás zaujala možnost takzvaného indukčního nabíjení, tedy že by se nemusel dávat do zásuvky, ale nabíjel by se z podlahy z garáže, nebo na veřejných parkovacích místech. A jak se zdá, ta technologie je dál, než by si jeden pomyslel...

DOPORUČUJEME: Tesla bude kromě aut prodávat i solární tašky. Auto si nabijete v garáži (skoro) zadarmo.


Renault a společnost Qualcomm testují indukční nabíječky integrované do silnice, které dobíjí auto přímo za jízdy. Podle prvních výsledků to sice nestačí na to aby se baterie udržela stále nabitá, nebo se dokonce dobíjela, ale výrazně to prodlužuje dojezd elektromobilu. Například pro elektrické dodávky, nebo městská auta z půjčoven by to mohlo být velmi zajímavé řešení. Navíc by indukční nabíjecí systém mohl fungovat i jako vodící čára pro auta s autonomní technologií řízení. 


DOPORUČUJEME: Škodovka přemýšlí o následovníkovi legendárního modelu 110R. Má to ale háček, byl by na baterky!

Systém se testuje na elektrických Renaultech Kangoo a zatím je kousek od Paříže vybudován stometrový pruh silnice se čtyřmi pětadvacetimetrovými nabíjecími úseky. Samotný indukční systém nabíjení už ale společnost Qualcomm Halo úspěšně funguje tři roky ve Formuli E. 


DOPORUČUJEME: Policie dostala sportovní BMW i8 s hybridním pohonem. Řidiči se ho ale bát nemusí.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Elektromobil

Důležité Události