Mercedes na Twitteru ukázal fotku interiéru nového hypersportu jménem Project One. A provalilo se pár technických údajů a zajímavostí... Tohle bude výkladní skříň moderní techniky!
Na internetu se objevila fotka z interiéru auta s pracovním názvem Project One. Nahrál ji tam Tobias Moers, šéf AMG, a ukazuje, že kokpit hypersportovního Mercedesu pro 21. století je inspirovaný formulí 1, a že má digitální palubní desku. Je to pohled ze sedadla řidiče a ukazuje nejen volant, ale i část centrálního displeje. Auto, které se představí na autosalonu ve Frankfurtu, a které pojede rychlostí až 350 km/h, by se mělo okamžitě zařadit na samý vrchol potravního řetězce mezi hypersporty. Přečtěte si proč...
DOPORUČUJEME: Hypersport od Astonu Martin bude umět jezdit po stropě!
Víc než jen motor z formule 1
Je všeobecně známo, že srdcem auta bude přeplňovaná jednotka z formule 1, tedy šestiválec o objemu 1,6 l z aktuálního monopostu W08 EQ Power +. Jenže zatímco předtím se mluvilo o tom, že míra úprav nebude nijak vysoká, tak ono to přece jen bude trochu jinak a motor byl prý výrazně upraven s ohledem na životnost. A není to zdaleka jen o něm, společnost mu budou dělat ještě čtyři elektromotory a společný výkon by měl být okolo 1000 koní.
První z nich má výkon 134 koní a pomáhá při akceleraci spalovacímu motoru a funguje i jako generátor při brzdění. Druhý má výkon 80 kW a roztáčí elektrické turbodmychadlo, což zaručuje okamžitou odezvu na plyn. Obad dva motory jsou namontované vzadu a přes osmistupňovou převodovku jsou spojené s pohonem zadních kol. Pozor, převodovka je pak robotizovaná manuální a funguje jako konstrukční nosný prvek!
DOPORUČUJEME: Mercedes se při stavbě Project One potýká s velkými problémy, týkají se životnosti motoru.
Dva elektromotory z něj dělají čtyřkolku
Další dva elektromotory jsou vepředu a roztáčí přední kola, samozřejmě, že je to v zájmu co nejlepší akcelerace. Systém AMG Torque Dynamics napodobuje efekt vektorování točivého momentu zadních kol, který je vidět na jiných méně extrémních modelech AMG s pohonem čtyř kol, takže pomáhá i v zatáčkách. Kromě toho díky nim bude umět Project One ujet víc jak 20 kilometrů na čistě elektrický pohon.
DOPRUČUJEME: Auto s podobnými parametry by chtělo i Audi... Postaví ho?
Přesné technické parametry?
Tak na ně si ještě několik dní budeme muset počkat... Mercedes sice použil úplně nové akumulátory a celý plug-in hybridní systém pohonu váží 420 kg, ale Tobias Moers krotí předchozí očekávání, že by project One mělo vážit méně než jednu tunu. A říká, že přesné technické parametry budou známé teprve až postaví první ostrý prototyp se všemi bezpečnostními prvky, včetně deformačních zón. Finální podobu auta nicméně uvidíme již příští týden, výroba pak začně v prvním čtvrtletí příštího roku. A ještě jedna věc... Moers se nechal slyšet, že navzdory technologiím z formule 1 se pořád bavíme o autě pro běžný provoz, které by nemělo potřebovat nějaké extra podmínky, ani by nemělo být tak náročné na řízení, jak si možná někteří lidé myslí.