V Česku stoupá zájem o autoveterány. Souvisí to s větší kupní silou a také s tím, že jde o dobře uložené peníze. Češi si navíc rádi spoustu věcí na autě opraví sami.
Ačkoli mezi veterány patří každé auto starší třiceti let, skupina nadšenců z Trutnova sbírá auta o hodně starší. Šest statečných starým a rezavým autům navrací jejich lesk a slávu. To všechno vlastními silami. V současné době vlastní víc než čtyřicet zrenovovaných veteránů.
"V roce 2009 jsme si se synem řekli, že bychom si mohli udělat takového youngtimera, takový nějaký autíčko, se kterým bychom se občas svezli," uvedl jeden ze sběratelů Jindřich Říha. "My to děláme tak, abychom si těch aut užívali, nejenom, aby stály. To znamená, že během jara, léta a podzimu jezdíme s rodinami," řekl další ze sběratelů Robert Hradecký.
Nejstarším autem ve sbírce je rapid z roku 1935. Prý si ho tehdy kupovali hlavně lékaři. Vymodleným autoveteránem je ale favorit z roku 1938 a sehnat ho byl opravdu velký oříšek."Bylo vyrobených zhruba 114 aut, z toho dochovaných jich je opravdu velmi málo - předpokládáme do pěti kusů," vysvětlil sběratel Radek Meduna.
Opravit takového veterána rozhodně není levnou záležitostí. Jenom originální náhradní díly stojí mnohdy desítky tisíc korun. A dát je kam patří, to vyžaduje taky tisíce hodin. Stará auta shánějí, kde se dá někdy na ně narazí na ulici, jindy na internetových stránkách.
A zvýšený zájem o autoveterány potvrzují i odborníci. Zájem mezi sběrately stoupá i o starší modely motorek.