Často se řeší, že řidiči chybují při vytváření záchranářské uličky, není to ale jediná věc, která jim nejde. Chyby podle policie dělají také například při střídavém řazení před zúžením, takzvaném zipu. Při dodržování jednoduchých pravidel lze přitom udržet provoz poměrně plynulý.
Všichni bychom zip měli znát a používat, pravidlo střídavého řazení totiž platí všude tam, kde řidič nemůže pokračovat ve svém pruhu, silnice se zužuje a je zřejmé, který pruh je průběžný. Jedná se tedy o snížení počtu jízdních pruhů, místo dopravní uzavírky, nehody nebo omezení.
Řidiči v obou pruzích by měli včas zpomalit a udělat si dostatečné rozestupy, aby se mohli na konci dvou pruhů střídavě řadit. Mnozí ale dělají zásadní chybu.
"Pokud vidíme, že se před námi dva pruhy sbíhají v jeden, je důležité jet po celou dobu v obou jízdních pruzích, následně až před místem zúžení bychom se měli zařadit do průběžného jízdního pruhu střídavým způsobem," vysvětlila mluvčí policie Barbora Schneeweissová.
Je tedy potřeba využívat pruhy až do jejich konce, řidiči by se měli řadit až na místě zúžení. Místo toho se ale často řadí mnohem dřív, tím zpomalují provoz a neumožňují pravidelný zip.
"Dále se pak velmi často stává to, že řidič, který dojede na konec jízdního pruhu, ve kterém jede, chce se zařadit do kolony průběžného pruhu, je často považován ostatními řidiči za drzého, protože si myslí, že chce využít situace a na poslední chvíli se zařadit. Tak tomu však není a právě tento řidič se chová správně a řadí se tak, jak správně má," doplnila Schneeweissová.