Vrchní zemský soud v německém Karlsruhe vydal přelomový rozsudek, který označil dotykové obrazovky ve vozidla za elektronická zařízení, s nimiž se nesmí za jízdy manipulovat, protože odvádí pozornost řidiče od řízení. Rozhodnutí může mít podle německých médií dalekosáhlé důsledky pro používání dotykových obrazovek v autě.
U soudu stanul řidič Tesly, jemuž se nelíbila pokuta 200 euro a zákaz řízení za to, že za jízdy v dešti nastavoval na elektronickém panelu ve svém voze interval stěračů. Při tom sjel ze silnice a havaroval.
"Dotykový displej trvale instalovaný ve vozidle značky Tesla je elektronické zařízení ve smyslu paragrafu 23 odstavec 1 a, jehož provoz je povolen pouze za podmínek tohoto nařízení," uvedl v odůvodnění soudce.
Podle soudu je nastavení funkcí potřebných k ovládání motorového vozidla pomocí dotykové obrazovky přípustné pouze tehdy, neodvede-li pozornost řidiče od provozu. A taková situace podle karlsruhského soudu nastala. Stěrače v Tesle lze za jízdy spustit pomocí ovládání přímo na volantu. Interval stírání se ale určuje v podnabídce na dotykovém panelu v přístrojové desce vedle volantu. Podle soudce toto vyžaduje výrazně víc pozornosti a řidič měl tedy nejprve auto zastavit a až potom přenastavit intenzitu stírání čelního skla.
Pode motoristického webu AutoMotorSport by měl rozsudek z Karlsruhe přitáhnout pozornost výrobců automobilů, protože rozsudek de facto zařazuje ovládací panel funkcí vozu mezi "infotainment", jehož použití za jízdy je možné použít jen při ovládání hlasem nebo jen krátkým pohledem na něj, aby neodváděl pozornost od řízení.