Více než stovka krásných veteránů v sobotu dokončila poslední etapu legendárního závodu 1000 mil československých. Auta jela z Prahy do Bratislavy a zpět a cestou je čekala soutěž v jízdě do kopce nebo zkouška zručnosti v podobě slalomu. Tenhle legendární závod starých aut se jezdí už od roku 1933.
Bylo krátce před 17. hodinou, když první z veteránů přijel k Národnímu technickému muzeu v Praze (NTM). Závodníci na cestě strávili tři dny. "Jelo se skvěle. Je hrozné vedro, ale všechno bylo dobré,“ řekl po příjezdu závodník Jakub Stauch.
"Pro mě je opravdu s takovým autíčkem dojet těch 1000 kilometrů zážitek,“ popsal své pocity další závodník Karel Kopka.
A řada přišla i na červený koberec. Lesk veteránům rozhodně nechybí ani po téměř 1000kilometrové trase. Na závěr závodu se tak přišla podívat i řada milovníků staré techniky. "Jsme fandové do veteránů a milujeme to,“ sdělil jeden z dotázaných.
I když první auto v cíli přivítal bouřlivý jásot, pomyslné protržení pásky nemusí znamenat celkové vítězství. V závodě totiž nejde o maximální rychlost, ale vyrovnanost a přesnost. Řidiči se snaží co nejvíce přiblížit průměrné rychlosti 45 kilometrů v hodině. Dřív či později letos do cíle prý dojedou téměř všichni.
"Z Prahy nás ve čtvrtek ráno odstartovalo 118 a do cíle se řítí nějakých 110 aut, takže velice dobrý výsledek,“ myslí si zástupce ředitele závodu Šimo Hůlka.
Pak už se řidiči vydali na cestu po okresních silnicích z Prahy přes Kolín, Golčův Jeníkov a další města až do Bratislavy. V sobotu se do českého hlavního města zase vraceli, ale jinou cestou.