Zábava

Další podivná atrakce v centru Prahy. Řidičům jsou autíčka trnem v oku

Další podivná atrakce v centru Prahy. Řidičům jsou autíčka trnem v oku
Zdroj: Viktor Škaroupka

"To je snad šlapací, ne?" diví se autor jednoho z komentářů pod fotkou zvláštního autíčka, které se prohání centrem Prahy. Mezi různými napodobeninami veteránů, elektrickými koloběžkami a koňskými povozy přibyla v metropoli další atrakce. A řidičům běžných aut se moc nelíbí. Tahlke autíčka přitom umí i 90 km/h.

Skupinka nízkých jednomístných autíček se prohání po silnici v centru Prahy. Za volanty sedí rozesmátí lidé v helmách. Řidiči v běžných autech s nimi radost ale moc nesdílí. "To nám tady chybělo. Už takhle provoz neustále brzdí kočáry, koloběžkáři a cyklisti. Teď ještě tohle," zlobí se jeden z řidičů. "Další turistická atrakce, jako by nestačily odporné ‘repliky‘ historických aut," přidává se další kritik, kterému spíš vadí podivný design autíček.

Jsou to mini hot rody, tedy zmenšeniny v Americe populárních upravených aut s obřími motory, které jsou určené k závodům na rovných tratích.

Ty pražské jsou určené k projíždění po městě. Firma Hot Rod Prague projížďku nabízí jako zážitek, který přeprodávají další portály jako Slevomat.cz nebo Firmanazazitky.cz.

​Za půl hodiny zaplatíte po slevě 800 korun, za hodinu přes 1 500 korun. Hlavní sezóna má být od března do konce září, ale skupinky v nízkých kárách jsou v Praze k vidění i v listopadu. Do deště, nebo dokonce sněhu však autíčka vhodná nejsou.

Zdroj: Viktor Škaroupka

​Některým řidičům vadí, že zážitkové jízdy brzdí už tak hustý pražský provoz. Jiní se podivují, že takové vozítko může vůbec na silnici.

Mini hot rody se vyrábí v Německu, pohání je jednoválcový čtyřtaktní motor s objemem 170 ccm a výkonem 10 kW (přes 13 koní). Energii přenáší na zadní nápravu bezstupňová převodovka. Vozítko to není úplně pomalé, maximálku má na 88 km/h, takže padesátku by mělo v pohodě zvládat.

Související obsah

​Sedadlo je jen 35 cm nad zemí a autíčka nemají odpružení. Kvůli své velikosti jsou registrována jako těžké čtyřkolky (kategorie L7e) a nemají ani obvyklá bezpečnostní opatření, jako je ABS, bezpečnostní pás nebo airbag.

"Vozidla nejsou srovnatelná s běžnými osobními automobily v provozu a jejich chování při řízení, takže i zkušení řidiči se musí seznámit s ovládáním a chováním… Vozidlo má automatické a přímé řízení (malé pohyby volantu vedou k velkým změnám směru). Na rozdíl od osobních automobilů lze brzdu ovládat levou nohou… Řidiči jsou povinni se před jízdou seznámit s provozem vozidla a jeho zvláštnostmi. To platí zejména pro chování při řízení a brzdění," doplňuje provozovatel.

Před jízdou každý absolvuje krátkou instruktáž a skupinku, kterou tvoří maximálně pět vozítek, by měl vždy doprovázet instruktor ve vlastním autíčku.

Související obsah

​Minimální věk řidičů je 18 let, minimální výška 155 cm a maximální váha 120 kg. K zážitkové jízdě je potřeba platné řidičské oprávnění skupiny B a také motorkářská přilba, která se dá půjčit. Provozovatel dodává, že alkohol za volantem netoleruje: "Řidičské schopnosti nesmí být ovlivněny léky, drogami, alkoholem ani žádným jiným způsobem. Půjčovna nebo její zaměstnanci mohou zakázat cestu nebo její pokračování, pokud o tom mají důvodné pochybnosti."

Během cesty je zakázáno telefonovat nebo fotit, řidič je odpovědný za to, že splňuje zákonné požadavky pro řízení motorových vozidel, a nese odpovědnost za veškeré důsledky i za případné škody, které způsobí.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události