Domácí

Řidiči v Milovicích zuří. Před odbočením je čeká trestné kolečko

Řidiči v Milovicích zuří. Před odbočením je čeká trestné kolečko
Řidiči si stěžují na dopravní značení křižovatky. | Zdroj: Facebook města Milovice

Jedno "cvičné" kolečko, pak teprve odbočit. Složité manévrování čeká na šoféry při průjezdu kruhového objezdu v Milovicích. Pravidlo se ale týká vozidel nad 3,5 tuny. Za krkolomné značení může nedostatek místa. Je to nepřehledné, tvrdí odborníci.

"Ne zcela běžné dopravní značení se objevilo na nově otevřené okružní křižovatce na výjezdu z Milovic," informovalo středočeské město 2. ledna na facebooku. "Řidiči nemohou odbočit přímo z ulice Armádní do ulice Topolová. Značení se netýká osobních automobilů," pokračuje hlášení radnice.

Řidiči vozidel nad 3,5 tuny musejí při odbočování vpravo nejprve obkroužit celý objezd. O nutnosti kolečka navíc informuje dopravní značení, které však podle odborníků není zcela srozumitelné.

A s kritikou nešetřili ani lidé na sociálních sítích. "Už vidím, jak to kamiony poctivě dodržují," reagoval Josef Štefík. "To je ta značka, která vlastně říká: Postavili jsme úplně d*****í kruháč, který nejde normálně projet," komentoval Václav Loubek. "Viděl jsem tam kamion, který zahýbal doleva. Ten kruháč mu byl celkem malý a táhl návěs po kostkách (na obvodu křižovatky, pozn. red.). Takže dost brzo budou lítat kostky, protože normálně to projet nejde," reagoval další uživatel sociální sítě.

Související obsah

​A s kritikou se přidal také dopravní expert a bývalý šéf BESIPu Roman Budský. "Když budeme na křižovatku přijíždět ze směru té komentované dopravní značky, tak podle mého názoru vůbec není srozumitelné, co říká. Prováděcí vyhláška ji sice zná, ale ten symbol, který je tam uvedený, byl měl být takový, aby řidiči na první dobrou pochopili, co se po nich chce," vysvětlil Budský pro TN.cz. "Nápis, že značka platí pro vozidla nad 3,5 tuny, zase nepochopí cizinci," dodal.

Starosta Milovic Milan Pour (ANO) si ale kritiku nechce nechat líbit a mimo jiné připomněl, že projekt zahájilo ještě minulé vedení radnice. "Dopravní značení bylo navrženo autorizovaným inženýrem pro dopravní stavby a schváleno Dopravním inspektorátem Policie ČR," vysvětlil.

Související obsah

​Značení i nová podoba křižovatky podle něj zlepšují bezpečnost provozu. "Původní křižovatka byla nepřehledná, docházelo tam k dopravním nehodám. A často i k těm závažným se zraněními," upozornil Pour.

"Zúžení nebo odstranění chodníku by nevyřešily možnost přímého odbočení. Chodník je využíván obyvateli města, kteří docházejí za zaměstnáním v průmyslové zóně a využívají zde autobusové zastávky," dodal starosta.

Redakce TN.cz požádala o posouzení projektu dopravního inženýra Zdeňka Rogalewicze ze společnosti NDCon. Ten by podle svých slov na místě nic neměnil a zvolené řešení je podle něj elegantní. "Kvůli nedostatku místa tam projektant nemohl navrhnout možnost přímého odbočení, já bych to řešil podobně," vysvětlil Rogalewicz.

Šéf Dopravní akademie Robert Kotál připomíná, že podobné dopravní značení existuje také na jiných místech. "Znám minimálně dva kruhové objezdy, kde je stejná věc o něco lépe graficky znázorněná. Ale i v Milovicích musí každý pochopit, o co se jedná," upozorňuje Kotál.

Co možná nevíte o pravidlech na kruhovém objezdu:

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Domácí

Důležité Události