Letos se bude opravovat 72 kilometrů dálnic, kromě D1 se připravte na kolony i na D8. A tam to bude masakr...
Ředitelství silnic a dálnic připravilo a schválilo harmonogram pro opravy dálnic v letošním roce. A že se máme na co těšit - kromě D1, která má svůj vlastní plán, se bude kopat na dalších dvanácti místech a celkově 72 kilometrech.
Jak už jsme zmínili, kromě D1 se čekají největší problémy na dálnici D8 z Prahy do Ústí nad Labem a pak dále do Německa. Bude se opravovat u Kralup, Roudnice a Lovosic, dohromady to bude dvanáct kilometrů. Když si vezmete jaké problémy tam mají řidiči jedoucí do Prahy každý den ráno, je nasnadě, jak to tam bude asi vypadat.
DOPORUČUJEME: Jak správně sundat (a nalepit) dálniční známku?
Dálnice D1 mezi Prahou a Brnem už je v opravě od roku 2013 (!) a je rozdělena na 21 jednotlivých úseků. Aktuálně jich je hotových šest a v letošním roce se bude opravovat až devět míst současně. Podle harmonogramu by měla být celá D1 opravena do konce roku 2020 a zatím prý vše běží podle plánu. Ministr dopravy Danile Ťok se několikrát zmínil, že stavba se svým rozsahem podobá výstavbě úplně nové dálnice...
DOPORUČUJEME: Předjíždění na zasněžené dálnici - nebojte se toho!
Mimo vypsaný harmonogram přibyly na D1 ještě opravy před Brnem (od 182. kilometru) a pak bylo nově vypsáno i šest kilometrů mezi Brnem východ a Holubicemi. Bude se opravovat taky navazující dálnice D2 vedoucí z Brna do Bratislavy. Jde o dva úseky v celkové délce 19,4 kilometru. Jan Rýdl, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, k tomu dodal: „V zimě se soutěží dodavatelé, vypisují smlouvy a společně s jednotlivými kraji se připravují stavební harmonogramy tak, aby nedocházelo ke kolizím s opravami na přilehlých silnicích nižších tříd,“ Letošní rozpočet na opravu dálnic je schválen ve výši 1,5 miliardy korun. Jenže to se ještě může změnit, protože vloni se z původně plánovaných 1,4 miliardy staly miliardy hned dvě.
STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU