Prestižní žebříček BrandZ Top 100 představuje nejhodnotnější značky na světě. Mezi automobilkami vítězí Toyota, byť je až na celkovém třicátém místě.
Na prvním místě je s cenou 245,6 miliard dolarů značka Google, druhé místo patří Applu (234,7 miliard dolarů) a se značnou ztrátou na třetím je Microsoft (143,2 miliard dolarů). Do první třicítky se vešla jen Toyota, která mezi automobilkami v tomto srovnání vítězí již tradičně. Všebecně mají ale automobilové značky výrazně menší cenu, než by asi jednoho napadlo.
DOPORUČUJEME: 10 nejspolehlivějších a nejméně spolehlivých ojetých aut
Je zajímavé, že navzdory rostoucím prodejům, hodnota automobilových značek v porovnání s ostatními klesá. U Toyoty jsou to tři procenta, u BMW (35. místo celkově) je to dokonce osm procent. Celkový žebříček najdete ZDE.
DOPORUČUJEME: Poškodili jste si auto o díru na silnici? Víme, kdo vám zaplatí škodu!
Mezi sto nejhodnotnějších značek na světě se vešly už jen automobilky Mercedes-Benz (40.), Ford (83.), Honda (91.) a trochu překvapivě i Nissan (100.). Škodovku v žebříčku ale nehledejte, dokonce tam není ani mateřský Volkswagen, jen Audi.
MÁTE RÁDI AUTA? STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU!
NEJHODNOTNĚJŠÍ AUTOMOBILOVÉ ZNAČKY NA SVĚTĚ
Pořadí | Značka | Cena (miliardy dolarů) |
1. | Toyota | 28,7 |
2. | BMW | 24,6 |
3. | Mercedes | 23,5 |
4. | Ford | 13,1 |
5. | Honda | 12,2 |
6. | Nissan | 11,3 |
7. | Audi | 9,4 |
8. | Tesla | 5,9 |
9. | Land Rover | 5,5 |
10. | Porsche | 5,1 |