Koupíte si auto a vaše nadšení mnohdy trvá jen do první návštěvy servisu. Volvo chce tohle jednou provždy změnit a přichází s inovativním přístupem, kdy má každý zákazník svého osobního servisního technika. Servis se odehrává přímo před zraky zákazníka, ten může být i přímo u svého auta.
Běžná návštěva autorizovaného servisu je vždy stejná. Objednáte si termín, přijme vás servisní technik, kterému sdělíte všechny svoje požadavky a odevzdáte klíče od auta. U něj si pak auto opět vyzvednete, dostanete fakturu a jedete domů. Servisní technik je pak ten, který dál komunikuje s mechaniky na dílně, rozděluje práci a pak i se zákazníkem. „Někdy je to stres. Na jedné straně máte zákazníka, kterému chcete maximálně vyhovět, na druhé straně automechanika nebo vedoucího dílny, který vám vysvětluje, že to není možné, že jim chybí kapacita nebo díly,“ přibližuje Martin Janáč, který dlouhé roky pracoval jako přijímací technik autorizovaného servisu Volkswagen. „Chápu obě strany, ale ten tlak vždy končil u nás. Teď mám svůj vlastní malý servis, jsme tady tři a komunikace se zákazníky je výrazně otevřenější a snažší pro obě dvě strany.“ A tohle si uvědomuje i Volvo…
DOPORUČUJEME: Šéf Volva tvrdí, že auta se spalovacími motory jsou mrtvá
„Ve Švédsku běží tento systém už patnáct let, aktuálně ho zavádíme i v České republice, u dvou delarů už to funguje, další jsou v procesu,“ přibližuje Antonín Růžička, který má změnu servisů Volvo na starosti. „V nových servisech už přijímacího technika nenajdete. Zákazník komunikuje se svým osobním technikem, který má jeho vůz na starosti. U jednoho člověka se tedy objedná, k němu potom přijede, a ten samý člověk pak zajišťuje i samostný servis, vystaví fakturu a předává auto. Celou dobu přitom zákazník může svoje auto sledovat skrz prosklenou stěnu servisu, nebo být přímo na dílně.“
DOPORUČUJEME: Chtěl spáchat sebevraždu ve Volvu, to se mu ale nepovedlo
V praxi to vypadá tak, že servisní technici pracují vždy ve dvojici, což výrazným způsobem zrychluje jejich práci, v případě komplikací pak mají k ruce dalšíého člověka, který jim může pomoci. Zákazník je srozumněn s tím jak dlouho bude servis trvat a může si vybrat, jestli si na auto počká, nebo si hob vyzvedne jindy. „Sedmdesát procent všech zakázek tvoří běžné servisní prohlídky, tady víme téměř na minutu přesně, co všechno se bude dít a jak dlouho bude servis trvat,“ vysvětluje Růžička. „U delších zakázek se snažíme připravit dopředu, případně nabídneme zákazníkovi náhradní auto. Máme ověřeno, že tenhle systém maximálně funguje a nejen že je práce rychlejší a klienti tedy tolik nečekají, ale taky je vše naprosto transparentní.“
DOPORUČUJEME: Jezdíme s auty v běžném provozu i na závodní dráze. Jedeme na plný plyn a říkáme pravdu. Podívejte se na naše videotesty!