Kamion

Náklaďák Tesla - kolik stojí, jak je rychlý a kolik km ujede?

Tesla představila nový tahač, který jezdí na elektřinu. Tady je seznam toho nejdůležitějšího, co by vás mohlo zajímat.

Kolik ujede na jedno nabití?

Stejně jako u osobních aut, tak i kamion bude k mání v několika provedeních, v době uvedení do prodeje budou k dispozici dvě. V prvním případě se má jednat o dojezd kolem 300 mil, tedy 483 kilometrů. Silnější verze pak má zvládnout až 500 mil, což je 805 kilometrů. O tom, jestli je to hodně nebo málo si popřemýšlejte sami. 


DOPORUČUJEME: Řidič kamionu - ta nejtěžší práce na světě? Video, které vás donuté k zamyšlení!


Je levnější než jsme čekali

Základní provedení kamionu Tesla Semi přijde na 150 000 amerických dolarů, což je 3,3 milionu Kč a verze s delším dojezdem pak stojí 180 000 amerických dolarů, tedy necelé 4 miliony korun. Je tedy jen v průměru o dvacet procent dražší než běžné tahače, ale měl by mít výrazně nižší náklady na provoz. Podle některých zdrojů je ale tato cena vysloveně podhodnocená, protože jen samotné baterie by měly stát nějakých 200 tisíc dolarů!  





Objednávky jen se zálohou

Stejně jako u osobních aut, tak i kamion Tesla Semi si můžete objednat jen po složení zálohy. Původně se mluvilo o tom, že bude stačit 5000 dolarů, tedy cca 110 tisíc, ale nakonec je to 20 000 USD, tedy ccy 440 tisíc korun.



BAVÍ VÁS AUTA A SVĚT KOLEM NICH? ZAPARKUJTE U NÁS NA FACEBOOKU!


Je extrémně rychlá
Samotný tahač zrychlí z 0 na 96 km/h za neuvěřitelných pět vteřin, což je hodnota blízká sportovním vozům. S návěsem s celkovou hmotností 36 tun (v USA povolené maximum), zrychlí na stovku za pořád působivých 20 vteřin.



DOPORUČUJEME: Největší rozdíly v řízení kamionu a osobního auta


Kdy bude?
Na tiskové konferenci se mluvilo o roce 2019, ale buďme realisté... Tesla ještě nikdy nedodržela plánované termíny a výroba modelu 3 má dramatické zpoždění, zákazníci ruší objednávky a chtějí zpět svoje peníze. V případě Tesly Semi bysme tedy byli hodně opatrní.


Jak se s ní bude jezdit?

Jak je vidět z videa, tak revoluční bude nejen pohonná jednotka, ale i posez řidiče. Ten bude sedět v autě uprostřed, žádné jiné sedadlo tady ani není. Tahač pohání čtyři elektromotory, každé zadní kolo má svůj. I díky tomu se prý Tesle podařilo zcela eliminovat možné rozvlnění návěsu. Stejně jako osobní vozy, tak i Tesla Semi bude mít systém pro autonomní jízdu, takže bude umět sama udržovat jízdní pruh, vzdálenost od auta před sebou a bude mít přenárazový systém - velmi podobný tomu, který nedávno zachránil ýivot malému dítěti v Norsku.




DOPORUČUJEME: Kdo zachránil život malému školákovi? Kamion nebo jeho řidič?


TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události