Lamborghini Urus - obrovské auto s parametry supersportu. Italové postavili bestii, která jim zdvojnásobí prodeje.
Tradiční fanoušci značky se chytali za hlavu. Jenže stejně jako Bentley, Rolls-Royce, či Porsche, tak ani Lambo nemůže ignorovat poptávku. A fanoušci jihnou... Protože tohle není jen SUV s duší supersportu, tohle je BESTIE! Lambo se vším všudy, stačí si přečíst čísla - 650 koní, 850 Nm, stovka za 3,59 s a 305 km/h. Co na tom, že má délku 5112 mm, šířku 2016 mm, výšku 1638 mm, rozvor 3003 mm, a že váží 2,2 tuny. Nikdo totiž nepochybuje o tom, že pojede jako čistokrevný sporťák!
DOPORUČUJEME: Urus, tentokrát ještě s maskováním, předvádí svoje svaly
Ano, dlouho očekávaný Urus sice stojí na stejné platformě jako Audi Q7 nebo Porsche Cayenne, ale podobně jako Bentayga, tak i Urus si drží vlastní styl a jiné nastavení. Pokuď někdo čekal dvanáctiválec, tak ho přeplňovaný osmiválec může malinko zklamat, ale automobilka se ohání potřebou co největšího točivého limitu. Převodovka je osmistupňová, zadní kola umí zatáčet a ještě je na zadní nápravě aktivní diferenciál s vektorováním točivého momentu, aby Urus co nejlépe zatáčel a maskoval svoji váhu i rozměry. Podvozek má samozřejmě vzduchové odpružení a umí měnit světlou výšku od 158 do 248 mm, dle jízdního režimu. Těch je pro jistotu vícero - asfaltový Strada, extrémnější Sport, okruhový Corsa, Neve (sníh), Terra (off-road), Sabbia (písek) a ještě Ego, kde si každý řidič nastaví auto podle sebe. Za standardních podmínek jde 60 procent výkonu na zadní nápravu, ale středový diferenciál Torsen umí změnit poměr i na 70.30 ve prospěch přední nápravy nebo 23:87 ve prospěch zadních kol.
BAVÍ VÁS AUTA A SVĚT KOLEM NICH? ZAPARKUJTE U NÁS NA FACEBOOKU!
Lamborghini nám Urus slibovalo od roku 2012, s laděním jeho podvozku a techniky vůbec si dali strašně moc práce. Pirelli připravilo speciální pneumatiky (taky zimní a offroadové) s nevídanými rozměry 285/85 R23 vpředu a 325/30 R23 vzadu, za koly se skrývají standardně dodávané karbonkeramické brzdy, které mají Urus zastavit ze stovky na pouhých 33,7 metrech. Co se designu týče, tak žádné jiné SUV asi nevypadá takto. Urusu vlastně chybí přední nárazník, karoserie vypadá jako vysekaná z ledu a kabina nezapře svoje placaté sourozence. Standarně je Urus pětimístný, ale v nabídce bude i verze, kde zadní „lavici“ nahradí dvě sportovní sedadla.
DOPORUČUJEME: SUV představí i Ferrari. Musí!
První kusy se začnou prodávat na jaře příštího roku a cena startuje na 170 tisíc eur bez daně, tedy 4,4 milionu korun. Lamborghini chce vyrábět cca 3,5 tisíc aut ročně, což znamená zdvojnásobení produkce - vloni Lambo prodalo 3457 aut. Italská automobilka pod křídly Volkswagenu se pouští do vod, kde už jednou štěstí zkoušela, ale offroad LM měl úplně jiné DNA. Světový prodej SUV však stoupá neuvěřitelným způsobem, za posledních deset let se víc jak ztrojnásobil. A ještě jedna věc - hybridní verzi s elektromotorem slíbilo Lamborghini nejpozději do roku 2020.
DOPORUČUJEME: Lamborghini chystá další modelovou řadu! Bude to základní model, nebo snad sedan?