Do Česka dorazil divočák Lamborghini Urus. Zatím ale jenom na ukázku. A vypadá to, že o zájemce u nás nebude nouze. Podívejte se, co dostanete za základní cenu 4,36 milionů korun (bez daně).
Urus je SUV, které má DNA supersportu, Je silné, velké, drahé a tak trochu zvláštní... Své příznivce si ale evidentně najde i u nás. Vlastně už našlo. Všech 40 vozů, které italská značka do Česka letos přiveze, je už vyprodáno. První zájemci se dočkají letos na podzim, ti další si musejí počkat do příštího roku.
Lamborghini první „český“ Urus ukázalo minulý týden v Praze. Ve žluté barvě připomíná divokou včelu. Na detaily se můžete podívat ve fotogalerii.
Design vychází z charakteru značky, SUV tak má sportovní až drsný výraz, ostré hrany, úzká světla z LED trubic, čtyři obrovské výfuky a nízký profil.
Ostrou vizáž dostal Urus i v interiéru, kde si může řidič připadat jako v kokpitu stíhačky. Jen pro příklad: startovací tlačítko je ukryté pod červenou klapkou připomínající spoušť bojového letounu.
Automobilka vsadila na šestiúhelníkové motivy, všudypřítomné je logo s motivem býka. Některé prvky zase Urus převzal v rámci koncernu VW od Audi. Urus je postavený na stejné technologické platformě jako další velká SUV koncernu Volkswagen, tedy Porsche Cayenne, Audi Q7 či Bentley Bentayga, Přístrojový štít je digitální a středovému panelu vévodí dva barevné displeje.
Pod kapotou se ukrývá čtyřlitrový osmiválec o výkonu 650 koní s točivým momentem 850 Nm. Lamborghini uvádí kombinovanou spotřebu na 12,7 litru na 100 km. Z nuly na sto umí Urus zrychlit za 3,6 sekundy a podle technických údajů zvládne maximální rychlost 305 km/h. Rychlejší SUV na trhu není. Zatím...
V základu stojí Urus 171.429 eur, v přepočtu tedy asi 4,36 milionu korun. Když k tomu připočítáme DPH, jsme nad 5 miliony. A to jsme pořád u základní verze. Ta nabízí třeba 21palcová kola, keramicko-karbonové brzdy se stříbrnými třmeny, automatickou klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané víko kufru, parkovací senzory, automatické přepínání dálkových světel, hlídání jízdy v pruzích, adaptivní vzduchový podvozek nebo aktivní stabilizátory.
Další ladění už je za příplatek. A každý detail pak zvedá cenu v řádu desítek až stovek tisíc. Barevné obšití v interiéru vyjde na 2500 eur bez daně, broušená 22palcová kola na 3800 eur, protokol pro propojení s aplikacemi Android Auto a Apple CarPlay na 1854 eur atd...atd...