Nové rodinné kombi s dostatečným prostorem dneska dokážete sehnat za cenu kolem 330 tisíc korun. Konkrétně: Ford Focus kombi, Fiat Tipo kombi a Kia cee´d SW. Podívali jsme se podrobně, co za tuhle cenu dostanete.
Za cenu kolem 330 tisíc toho všechny vybraná auta nabízejí poměrně dost. Ford, Kia i Fiat mají ve výbavě čelní, boční i hlavové airbagy, manuální klimatizaci, rádio s CD a USB, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, palubní počítač, multifunkční volant nebo dálkové centrální zamykání.
Design a Interiér
Ford a Kia jsou si dost podobné, Fiat zvenku ukazuje italský šarm, který by mu mohly závidět i mnohem dražší vozy. Uvnitř působí všechny tři vozy důstojně a sebevědomě. Ale dojem bytelnosti a vyšší hodnoty pocítíte na první dobrou spíš, když si sednete do Fordu a Fiatu, ten i v interiéru vypadá velice originálně.
Multifunkční volant a měkčená horní část palubní desky u všech tří aut je komfortní bonus, Tipo a cee´d nabízí i výsuvnou loketní opěrku pro zadní cestující. U Fordu však může někomu vadit až příliš mohutný středový panel, který spíše než řidiče utiskuje spolujezdce, a také zastaralá grafika základního rádia připomínající displej rekordéru VHS.
Kia a Fiat disponují větším odkládacím prostorem před řadicí pákou a přehlednější grafikou rádia s větším displejem.
Prostor
Vozy patří vnějšími rozměry k menším kombíkům. Focus a Tipo sice cee´d v každém směru přerůstají, nicméně uvnitř ani Ford a Fiat moc místa pro cestující nenabídnou. Účelněji navržená Kia je v tomto ohledu poráží.
Za zavazadlový prostor zase boduje Focus, jeho zavazadelník je totiž širší, hlubší i delší, i když nabízí celkový objem 490 l. Kia a Fiat započítávají do objemu i schránky pod podlahou, které však při rodinné dovolené s velkými cestovními taškami těžko využijete a hodí se jen na drobné předměty.
Celkový objem kufru má Kia 528 l a Fiat 550 l. Ani jeden vůz si nehraje na variabilitu, takže po sklopení opěradel vznikne šikmá ložná plocha. Průvlak na lyže chybí u všech vozů.
Motory
Všechna tři auta jsou s manuálem. Čtrnáctistovka ve Tipu a cee´du nabízí na svůj objem slušný výkon okolo 70 kW, v rámci nižší střední třídy je to průměr. Rozhodně nejezdí špatně, nicméně velký požitek z jízdy nepřináší. U Fordu při využití akce kombi za cenu hatchbacku, tedy za necelých 330 000 Kč dostanete na výběr základní šestnáctistovku nebo 1.0 EcoBoost 74 a 92 kW a také 1.5 EcoBoost 110 kW.
Příplatky
U všech tří vozů má zákazník možnost individuální specifikace výbavy. Pro ty, kteří si chtějí připlatit, se v případě cee´du místo nejlevnější verze Cool nabízí dražší akční modely Fresh, GT Line a Exclusive se širším spektrem motorů a výbavy. Fiat nabízí verze Plus, Lounge a S-Design a Ford pak Trend, Trend plus, Titanium a ST-Line. To už ale jsme v jiných cenových relacích.
Fiat Tipo v benzínové 1.4 verzi stojí v základu 329.900 korun, u nejvyšší výbavy S-Design s 1.6 jsme nad 450 tisíci. U dieselů ještě minimálně o 50 tisíc výš.
U Focusu se stejným způsobem můžeme ze základní ceny 329.900 korun dostat až nad 650 tisíc. Benzinový Cee´d Sportswagon 1.4 stojí se základní výbavou o něco víc, konkrétně 344.980 korun, při výběru jiného motoru a nasčítání výbavy na maximum se už dostanete na 580 tisíc. Na druhou stranu má Kia aktuálně vypsané bonusy 20 tisíc za starý vůz a 10 tisíc při využití financování Kia Select.
Za základní cenu nabízí Ford záruku let, nebo 120 000 km, Fiat 5 let, nebo 100 000 km a Kia dokonce 7 let, z toho ale 3 roky bez omezení, pak do 150 000 km.
A verdikt?
V Turecku vyráběné Tipo navenek působí asi nejlépe, ale pod slupkou už to tak slavné není. S provedením, prostorem, s motory ani s podvozkem. Ve výsledku za nízkou cenu nedostanete nic navíc.
Cee´d Sportswagon, který se vyrábí na Slovensku, už je při kombinaci cena x výbava o něco vyšší level. Hodí se i prodloužená záruka. Jen je to (zvenku i za volantem) tak trochu nuda, kterou boří až sportovnější (a dražší) verze GT Line.
Ve Focusu asi budete mít největší radost, aniž byste přišli o pohodlí. Podvozek je na nízkou cenu slušný a oceňujeme i výběr motorů už v základní ceně (i když jen omezený). Taky za široký kufr má tenhle kombík z Německa body navíc.