Tohle auto prošlo velkou proměnou. Peugeot totiž původní 5008 kompletně předělal a podle aktuálního trendu z něj udělal sedmimístné SUV. Ne moc hezké rodinné MPV se změnilo v trendy auto, které by si mělo poradit i s lehčím terénem. Nooo... Vyzkoušeli jsme, co nový Peugeot 5008 umí.
Nová generace tu předchozí poráží na lopatky. Hlavně luxusem a prostorem. Navíc má i slušnou cenu, je o nějakých 150 tisíc levnější než třeba Škoda Kodiaq.
Přitom, stejně jako Kodiaq, nabízí sedm míst. I když pro dospělé pasažéry je třetí řada jen hodně nouzovým řešením, jak jsme se mohli přesvědčit v našem videotestu. Pro převážení dětí zase docela nelogicky chybí isofix pro snazší upevnění sedaček.
Pro početné rodiny je to ale jinak velmi praktické auto. Navíc zadní řada se dá snadno složit do podlahy, nebo úplně vyndat. Čímž vzniká už hodně slušný prostor v dobře přístupném kufru (702 litrů se sklopenou třetí řadou / 780 litrů s vyndanou). V prostřední řadě jsou tři samostatná sedadla, což umožňuje další variace s prostorem.
Uvnitř to není žádná nudná klasika, interiér 5008 se povedl. Kabinu dělí mohutná středová konzole, takže řidič je usazen jako v kokpitu. Ten pocit umocňují digitální budíky a výrazný displej infotainmentu. Pomalejší odezva dotykového ovládání může leckoho rozčílit, systém se dá ovládat i zvláštními tlačítky připomínajícími varhany nebo piano.
Auto je vybavené moderními technologiemi a na předních sedadlech si můžete dopřát dokonce masáž.
Trochu horší je to s odkládacími přihrádkami. Větší místo najdete jen pod loketní opěrkou. Zvláštností je i malý volant. Na ovládání tak velkého auta něčím tak malým si musíte chvíli zvykat.
Dvoulitrový naftový čtyřválec má dostatečný výkon 180 koní, ale sportovec to není, spíš pohodář. A to i v testované verzi GT.
Jako čtyřkolku tohle auto nepořídíte, Peugeot přesto slibuje, že 5008 díky vyšší světlé výšce v lehčím terénu nezklame. A tak jsme to vyzkoušeli. Podívejte se sami.