Hodně tvrdý test zažil moderátor pořadu Czech Rally 2018 Radek Mazal. Posadil se do kabiny závodního speciálu a jako navigátor jezdce Tomáše Pospíšilíka absolvoval pražský rallysprint. Jak se za volantem cítil? Co prožíval? A dostal od profíků sodu, nebo ho chválili? Podívejte se sami v akční reportáži Rally na vlastní kůži.
Sníh, teploty pod nulou a uklouzaná silnice. Podmínky letošního pražského rallysprintu byly náročné. Auta se do zatáček přesto řítila rychlostí přes 170 kilometrů za hodinu a diváci byli ve varu.
Na trať vyjel jako navigátor i naprostý zelenáč – moderátor magazínu Czech rally 2018 Radek Mazal. A usedl rovnou do jednoho z nejrychlejších speciálů v celém startovním poli: Škody Fabie R5 Tomáše Pospíšilíka.
Škoda Fabia R5 má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním. Zdvihový objem: 1620 cm³. Výkon: 275 koní (205 kW). Točivý moment: 420 Nm.
Roli navigátora Radek nepodcenil. Prošel náročnou přípravou, i testovacími jízdami. "Šlo o mou první zkušenost ze závodního auta, nechtěl jsem být jen do počtu, příprava nám zabrala několik týdnů," říká.
Přesto na něm před závodem byla znát nervozita. Na trati s ním zase cloumal adrenalin. “Jako dítěti se mi v autě dělalo spatně,“ přiznává Radek. Tady na to ani nestihl myslet...
Úlohou navigátora rozhodně není jen vozit se v autě a číst pilotovi profil trati. Má i spoustu dalších úkolů. Na to, co navigátor v rally prožívá, jaké jsou nejtěžší momenty závodu a jak Radek dopadl, se podívejte v reportáži.