Stavba obchvatu Frýdku-Místku se komplikuje. Její druhou část nemá kdo postavit. Firmy, které měly už letos začít s budováním nové silnice, totiž odstoupily od smlouvy. Není tak vůbec jasné, kdy se začne stavět.
Poklepáním na základní kámen začala loni v květnu stavba první části obchvatu Frýdku-Místku. Ta kromě nového šestikilometrového úseku zahrnuje také propojení D48 s dálnicí D56 na Ostravu.
Druhá etapa měla plynule navazovat na tu první. Na konci loňského roku mělo staveniště převzít konsorcium firem Silnice Group. Jenže od zakázky za 1,34 miliardy korun dalo ruce pryč.
"Každou informaci o možných komplikacích při výstavbě obchvatu, které mohou znamenat opoždění jeho výstavby, samozřejmě vnímáme negativně," prohlásila mluvčí Frýdku-Místku Jana Matějíčková.
Ředitelství silnic a dálnic bude muset vypsat nový tendr. Kdy se začne stavět čtyřkilometrový úsek, tak zatím není jasné. Zatímco se na jedné části už rýsují obrysy nové silnice, druhá část se zatím bude muset spokojit s vizualizací.
Přestože může být první část silnice dokončena a zprovozněna samostatně, problémy s hustou dopravou v centru města to nevyřeší. Na obchvat přitom čekají obyvatelé Frýdku-Místku několik let. Podle původních plánů mělo být hotovo v roce 2022.