Škoda Superb

Superb poprvé míří do offroadu. Jakou výbavu dostane jako Scout?

Superb poprvé míří do offroadu. Jakou výbavu dostane jako Scout?
Zdroj: Škoda Storyboard

Modelovou řadu Superb doplní po faceliftu i verze Scout. Vyjede jako kombi s pohonem všech kol a zvýšenou světlou výškou. U vlajkové lodi Škody se oblíbená oplastovaná verze objeví vůbec poprvé. Jaká bude její výbava?

U Čechů se škodovky ve verzi Scout těší slušné oblibě. I když mají i řadu kritiků, kteří se do plasty vyšperkovaných aut často trefují. Jsou to podle nich verze pro chalupáře, které si na offroad jen hrají. Jak to bude se Superbem?

“Díky skvělé kombinaci elegantního designu a vlastností offroadového vozu je nový model Škoda Superb Scout víceúčelovým, lifestylovým vozem s výjimečným vzhledem,“ prohlašuje mladoboleslavská automobilka.

V nabídce bude Superb Scout výhradně jako kombík. A taky výhradně s pohonem 4x4.

Plasty a chrom

Vzhled dotvářejí standardně dodávané robustní prvky karoserie. Dominantní je hlavně výrazný stříbrný plast na předním nárazníku. Ten doplňuje nově tvarovanaou zvětšenou masku chladiče, kterou dostaly po faceliftu všechny Superby. Scout, stejně jako sportovní červená varianta Sportline, má v masce černé dvojité lamely. Rámeček je však chromovaný.

Související obsah

I vzadu je plastový kryt, který má evokovat hliník, hodně výrazný. Další plastové kryty chrání podběhy, prahy a spodní část dveří. I kryty zpětných zrcátek mají hliníkový design.

Stříbrné prvky doplňuj í chromovaný střešní nosič a chromované lišty kolem bočních oken. Na blatnících jsou pak speciální plakety s nápisem Scout.

Do terénu Škoda vybavila Scout už v základní verzi paketem pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm. Pohon všech kol doplňuje přidaná možnost “Off-road“ ve volbách jízdního režimu. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).

Standardně dodávaná osmnáctipalcová kola z lehké slitiny Braga jsou na přání v dvoubarevném provedení. A nově jsou na výběr i dvoubarevné devatenáctky. Škodovka pro Scout vymyslela exkluzivní oranžovou metalickou barvu karoserie Tangerine, která doplní klasickou paletu laků.

Za příplatek lze namontovat mechanicky sklopné tažné zařízení, auto s ním dokáže táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 2,2 tuny.


Dřevěný interiér

Další “vychytávky“ zdobí interiér. Scout má vnitřní lišty se speciálním dřevěným dekorem a logem Scout. To je i na předních sedadlech.

Taky potahy mají specifický vzor s kontrastním prošíváním. Součástí standardní výbavy je čalounění sedadel v kombinaci materiálu Alcantara a kůže s hnědým kontrastním prošitím a lemováním v přední části.

Už ve standardu jsou přední sedadla vyhřívaná, ta zadní mohou dostat vyhřívání za příplatek.

Po nastoupení do vozu přivítá řidiče speciální logo na obrazovce infotainmentu. A displej zobrazuje dodatečné údaje o jízdě v terénu.

Nejvýkonnější motory

Scout přijde na trh výhradně s nejvýkonnějšími verzemi motorů určenými pro modelovou řadu Superb. Naftový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm je kombinován se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Je vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.

Související obsah

I benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) s maximálním točivým momentem 350 Nm spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor je také vybaven filtrem pevných částic.

Oba motory mají systém Start-Stop a využívají rekuperaci brzdné energie.

Obří kufr

Stejně jako klasický Superb i verze Scout mánejvětší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 660 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1 950 l. Součástí standardní výbavy jsou elektricky ovládané páté dveře a také virtuální pedál, který otevírá kufr pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Související obsah

Modely Scout s offroadovým vzhledem mají u škodovek už slušně dlouhou tradici. První s plastovými díly navíc vyjela druhá generace Octavie už před 13 lety. Jako jediná dostala pohon všech kol. A byl to hodně úspěšný tah, který vzbudil velký zájem zákazníků. Logicky tak na něj navázala i Octavia Scout ve třetí generaci.

Mezitím přišel Roomster Scout i Fabia Scout, které ale měly jen klasické uspořádání pohonu 4x2. Podobné to bylo s Rapidem, který nenesl označení Scout, ale skromnější Scoutline.

V roce 2017 Škoda představila “skauta“ u Kodiaqů a o rok později u Karoqů, u obou už zase výhradně jako čtyřkolku. U Superbu bude tato verze v nabídce poprvé.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Škoda Superb

Důležité Události