Nedávná nehoda vlaku s kamionem v pražské Uhřiněvsi ukázala, že si málokdo poradí, když vůz uvízne mezi závorami. Podle ministerstva platí jednoduché pravidlo, není čas na nic, řidič musí okamžitě přejezd opustit.
Ačkoliv se může zdát, že v případě dodržování pravidel na přejezdu řidiči nemohou uvíznout, občas se stane, že se člověk ocitne mezi sklopenými závorami. O osudu auta pak rozhodují vteřiny.
Podle Ministerstva dopravy ČR je nutné dodržet jedno pravidlo, podle kterého není čas na nic, řidič by měl z přejezdu co nejrychleji zmizet. Doba mezi sklopením závor a průjezdem vlaku je běžně kolem 15 až 20 vteřin, někdy to může být pouhých sedm vteřin.
Důležité je nepodlehnout strachu ze závor, dostat se z uzavřeného přejezdu je totiž velmi snadné. Závory může bleskově nadzvednout spolujezdec, auto pak bez poškození projede.
Nižší osobní auta mohou závory nadzvednout kapotou a podjet, zabránit nehodě tak mohou za cenu několika škrábanců na autě.
Další možností je závory prostě projet a prolomit. Málokdo tuší, že jsou závory konstruovány tak, aby je prorazil i rozjetý cyklista. Například kamion by tak neměl mít sebemenší problém.
Pokud ani jedna z výše zmíněných variant není možná, auto například uvízlo na ledu a ani se nehne, zbývá jen vůz opustit.