Silničáři na pražské Jižní spojce opět ukázali své umění. Ve středu uzavřeli levý jízdní pruh ve směru na Barrandov, aby na silnici dali „upravující pruhy“. Ve čtvrtek ráno už ale pruhy byly doslova „na hadry“. Na páteřní pražské komunikaci tak nevydržely v pořádku ani 24 hodin.
Práce kvapná málo platná. Toto pořekadlo platí pro pražské silničáře, kteří na Jižní Spojku namalovali pomocí výstražných pruhů zúžení. Jenže je jim to příliš nepodařilo.
Oranžové pruhy totiž ani ne 24 hodin po své instalaci na mnoha místech chybí, jejich chuchvalce se válí různě po vozovce a svou funkci tak opravdu moc dobře neplní.
"Silniční značení musí být přesné a jasné, navíc pokud se jedná o úsek jako je Jižní spojka, který je silně vytížen, mělo by být ke značení využito kvalitních materiálů. Není možné, aby značení chybělo, nebo bylo křivé,“ vyjádřila se dopravní expertka Stanislava Jakešová.
O tom, že dobrá třetina pruhů je naprosto křivých, pomuchlaných a zcela nerovných, snad ani nemá cenu psát. Pozor si musí na místě dát zejména řidiči s aktivním asistentem hlídání jízdních pruhů. Tento bezpečnostní systém se totiž řídí právě podle pruhů na silnici, a to v tomto případě určitě není bezpečné.
"Všechno značení je povinnen zajistit dodovatel, který pro nás rekonstrukci vykonavá, pokud je značení poškozeno, je třeba ho opravit. V tomto případě k poškození došlo z důvodu deště, který nátěr smyl. Oprava je naplánována na čtvrteční noc,“ okomentovala situaci mluvčí TSK Barbora Lišková