Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na sociálních sítích zveřejnilo přehled nových úseků silnic a dálnic, které jsou aktuálně v realizaci. Ačkoli plánované úseky dohromady tvoří úctyhodných 236,8 kilometrů, podle uživatelů sociálních sítí je to zoufale málo. Vytoužená česko-rakouská dálnice navíc ve výčtu nefiguruje. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl ujišťuje, že obavy nejsou třeba.
Přehled zveřejněný na facebooku ŘSD zahrnuje 15 nových dálničních úseků o celkové délce 113,1 km, 17 úseků silnic 1. třídy, které dohromady tvoří 52,7 km, a sedm modernizovaných úseků dálnice D1 o délce 71 km. Dohromady tedy jde o 39 staveb a 236,8 km nových úseků.
Patří mezi ně například okružní křižovatka Červené Vršky na Benešovsku, karvinský obchvat nebo silnice mezi Příborem a Skotnicemi. Z úseků dálnice D1 je v plánu část mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, Velkým Beranovem a Měřínem, či Humpolcem a Větrným Jeníkovem.
To však podle vyjádření přispěvatelů na sociálních sítích nestačí. Vadí jim zejména pomalá výstavba plánovaných úseků a řada z nich se bojí, že se modernizace silnic ani nedočká. Ředitelství silnic a dálnic si dobírají, že dodržet rozpis staveb jim zabere deset let.
"Dálnice ČR – Rakousko nebude nikdy. To už je jasný. Protože v každé generaci se objeví odvolání, námitka, nebo spolek, který to zastaví," zoufá si už dopředu uživatel Eda. "Díky za přehled, ale je to strašně málo. Největší ostuda je spojení na Rakousko, okruh Prahy a D35," přidal se na twitteru uživatel Vladimír.
Generální ředitel ŘSD Radek Mátl ujišťuje, že obavy nejsou na místě. "Určitě se to podaří dodržet. V současné době vše probíhá podle předpokládaného harmonogramu. Ty letošní práce, které jsou naplánované, budou dodrženy. Na příští rok už máme také podrobný plán, abychom stihli k 15. říjnu celou dálnici D1 zprovoznit už prakticky bez omezení dopravy," vyjádřil se pro TN.cz.
"Co se týče letošního roku, postupně budeme odstraňovat na vybraných úsecích dopravní opatření. Prvním úsekem, kde bychom měli 22. srpna končit, je úsek 16. Pak 10. září bychom měli končit na úseku 23 a postupně do konce listopadu dokončíme všechny úseky. V průběhu února, března příštího roku, budou práce pokračovat ještě na zhruba čtyřech úsecích a tři úseky budeme dokončovat na podzim roku 2021," shrnul Mátl.